A kevesebb több - Kia Pro-cee'd

2007.12.18. 10:47

Nem sok újdonságról számolhatunk be akkor, amikor a Kia új háromajtós modelljéről beszélünk. Kevésbé praktikus választás, de a formája előnyére változott.

Fotó: Vida János

A Pro-cee'd egyértelműen szebb, mint az ötajtós változat, de drágább is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Fotó: Vida János


Kovács Miklós, a Kia sztártervezője

A Kia meglepő dolgokat tesz az utóbbi években. Ide lehetne sorolni azt, hogy a modellválasztékuk félelmetes minőségemelkedésen ment át, de akár azt is, hogy a cee'dre 7 év garanciát adnak. Ez a kettő persze összefügg, mint ahogy a több garancia miatt a magasabb ár is megengedett. Ez nem azt jelenti, hogy a modelljeik drágák, de a korábbi szuperolcsó kategóriából érthető módon már elmozdultak. Persze ennek ellenére volt néhány modell, amely árazása eleinte kicsit meglepő volt, sőt immár az új háromajtós cee'd is ebbe a kategóriába tartozik.

A Pro-cee'd ugyanis azon kívül, hogy két ajtóval kevesebbet ad az alapmodellnél, drágább is lett, egészen pontosan azonos felszereltség mellett 100 ezer forinttal. Általában más márkák nem merik ezt megkockáztatni, de a Kia másképp tett. A Pro-cee'd már a nevével is kisebb bonyodalmakat szül, főleg egy magyarnak. A cee'd ugye kicsivel kezdődik és jön az aposztróf, de a Pro-cee'dre rengeteg variációt láttam, még a Kia oldalain belül is. Valahol végig kicsi, valahol nem kötőjel van, hanem alsóvonás. Mi megmaradtunk a Pro-cee'd mellett.

Fotó: Féjja Zsolt

Ebből a szögből néz ki a legjobban a Kia újdonsága
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ez a modell több szempontból is érdekes, de mégsincs benne semmi rendkívüli. A formája szebb lett, a fara sokkal látványosabb, dinamikusabb. Amíg a normál cee'd elment egy kicsit a jellegtelen japán formavilágba, addig ez a modell kicsit vad, igaz csak hátul. Az is érdekes, hogy a Kia, úgy látszik, szándékosan magasabb szintre pozícionálja a Pro-cee'det, ugyanis az árán kívül az is furcsa, hogy az alap LX Base felszereltséggel nem lehet megvenni.

Az LX 3,6 milliótól indul, de az igazán megnyerő EX limited már kereken négymillió az 1,4-es motorral. A motorválaszték egyébként marad ugyanaz, vagyis az 1,4-es benzines 109 lovas, az 1,6-os már 122, míg a legnagyobb a kétliteres benzines, amely már 143 lóerős. A márka várakozásai szerint ez is kelendő lesz, ezért ehhez külön rendelhető sportcsomag. A turbódízeleknél megmarad a kiváló 115 lóerős1,6-os CRDI, majd jön a 140 lovas kétliteres.

Forrás: Kia Motors

A Pro-cee'd belseje semmit sem változott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A bemutatón kipróbáltuk az új Kiát, de nagy meglepetésekkel nem találkoztunk. Az 1,6-os benzines és az ugyanekkora turbódízel is ugyanazt hozta, mint a korábbi cee'd tesztjeinkben. Talán egy kicsit a rugózása lett keményebb, meg az adatok szerint a Pro-cee'd másfél centivel hosszabb, meg hárommal alacsonyabb. Ez utóbbi is egy kicsit sportosabb kiállást kölcsönöz neki, mint ahogy a pár tíz kilós súlycsökkentés is bizonyára előnyére szolgál a kanyarokban.

Forrás: Kia Motors

Sokkal dinamikusabb lett a kiállása, amit a sportcsomaggal tovább lehet fokozni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A végeredmény azonban nem sokat változott, az érzés ugyanaz. Többféle hangulatos fényezéssel kapható, mint ahogy alufelniből is nagyobb a választék. Divatosabbra szabható, ezért talán a fiatalok is jobban felfigyelnek rá. A Pro-cee'd kevésbé praktikus, kicsivel drágább, de legalább szebb.