A lényeg a motorháztető alatt lapul
Az 1590 kg-os kocsi megkapja a DBRS9 szénszálas féktárcsáit és annak 600 lóerős és 690 Nm-es nyomatékú V12-es motorját is. Az új 6 literes erőmű a gyártó szerint 320 km/óra fölötti végsebességet és négy másodperc alatti 0-100 km/órás gyorsulást biztosít az utcai versenygépnek. Ha ez igaz, akkor a V12 Vantage RS nem csak az Aston Martin történetének leggyorsabb versenygépe lehet, teljesítménye közel eléri a Ferrari 599 GTB 620 lóerejét. Ám az RS mind az olasz gépnél mind a gyártó DBS zászlóshajójánál drágább lehet, ha megjelenik. Az Aston Martin ugyanis csak akkor dobja piacra - limitált szériában - az orrmotoros, hátsókerék-meghajtású kocsit, ha a tanulmányra elegendő pozitív visszajelzés érkezik.