A széles körben felhasználható, elsőkerék-meghajtású autókhoz tervezett Gamma-padlólemezre azért van szükség, mert a cégnek korábban számos változtatást kellett végrehajtania típusain, ahányszor azokat egy új piacra bevezette. Emiatt a kocsikat nem lehetett egyszerűen ugyanabban a gyárban legyártani és aztán az adott térségbe szállítani, a gyártás szétaprozódott. Az új globális platform azonban nem igényel módosítást, így a különböző régiókba szállítandó kocsik pusztán márkajelzéseikben, motorjaikban, felszereltségben, futóművük hangolásukban, és esetleg egy-két biztonsági berendezésben különböznek majd.
Számos autó, így az új Opel Astra, és a Zafira-utód már biztosan az új platformra épül. Ha egyszer megjelenik, ezt használja majd a Chevrolet elektromos kocsija, a Volt is, de tervbe van véve egy kompakt Chevrolet egyterű és akár Saabok is megjelenhetnek ugyanezzel a padlóval. Európán és az Egyesült Államokon kívül is több piacra készülnek autók a globális platformmal. Egy Kínának szánt Buick-modell, egy dél-koreai piacra készülő Daewoo-típus mellett több Afrikában és Dél-Amerikában megjelenő kocsi is az új alvázra épülhet. A GM ígérete szerint az azonos platform ellenére, a különböző gyártók autói megőrzik majd sajátos menettulajdonságaikat, melyre a különböző konkurens modellek miatt van szükség.
A Flextreme-koncepció a 2009-ben érkező új Opel Zafirát vetíti előre