420 lovas az új szuperkupás Porsche

Vágólapra másolva!
Bemutatkozott a Porsche leghíresebb sorozatának a legújabb versenyautója, amely a korábbihoz képest erősebb, de ugyanakkor nehezebb is lett.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]


A 2008-as gép külsőre alig különbözik a 2007-től

A Porsche Szuperkupa bizonyára sokak számára nem ismeretlen fogalom, hiszen ez a sorozat az egyetlen, amely már 1993 óta szerepel a Forma-1 programjában. Korábban az volt a jellemző, hogy általában az európai helyszíneken betétfutamként szerepelt ez a sorozat, de az utóbbi időben már ennél messzebbre is merészkednek. A világ legkomolyabb márkakupa sorozata, és egyben az egyik legerősebb túraautós versenyzési forma.

A Porsche több országban is indít 911-es kupákat, de a Szuperkupa ezek megkoronázása. Éppen azért a stuttgarti cég nagyon odafigyel arra, hogy a sorozatban szereplő versenyautó évről évre megújuljon, és egyre magasabb színvonalat képviseljen. A 2007-es szezonnak már vége, így a gyár máris kihozta a 2008-as modellt, amellyel a következő szuperkupában indulhatnak a versenyzők.

Forrás: [origo]


20 LE-vel erősebb, de 30 kg-mal nehezebb, a köridőkből majd kiderül, hogy gyorsabb lesz-e?

Természetesen a 997-es karosszéria megmaradt, hiszen ez az éppen aktuális 911-es modell, sőt a versenyautó külseje sem sokban változott tavalyhoz képest. A legfőbb változás a motort érintette, hiszen a 3,6 literes boxermotor a tavalyi 400 helyett már 420 lóerős, a forgatónyomatéka is felugrott 420 Nm-re. A hatsebességes szekvenciális váltó megmaradt, úgy ahogy a sorozat egyediségét biztosító fék is. Csak a szuperkupában kötelező ugyanis a kerámia fék használata, amellyel 20 kg-ot nyertek a tervezők. Kicsit érdekes részlet az autó tömege, hiszen az új adatok szerint a 2008-as gép 1150kg, ami azt jelenti, hogy tavalyi változatnál 30 kg-mal nehezebb lett. Ez nem szolgál előnyére, de talán ezt ellensúlyozandó lett erősebb.