Egyputtonyos francia - Peugeot 207 SW 1.6 HDi-teszt

Vágólapra másolva!
A ferde hátú és a kupé-kabrió bevezetése után a Peugeot már a kombi, azaz SW változatát is bemutatta a 207-esnek. A nagyobb és könnyebben pakolható csomagér sokat javít a francia kisautó használhatóságán, így már akár családi autóként is jól beválhat.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]

16 colos felnik és sportos lökhárítók csak a Premium felszereltséghez járnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A 206-osnál talán a gyár sem gondolta volna, hogy ekkora sikert ér el a kissé elcsúfított, de igen praktikus kombi változat. 2003-as bevezetésétől kezdve életciklusa végéig a legjobban fogyó kis kombi volt Nyugat-Európában, ezért az utód 207-es esetében sokkal kevesebb időt, mindössze 15 hónapot vártak az SW bevezetésével. Az új karosszériaváltozat csak a B oszlopig egyezik meg a ferdehátúakkal, a hátsó traktus kialakítása teljesen eltérő. Jól mutatnak a hosszan elnyújtott, piros lámpák, de méretük már-már feleslegesen nagy, a ténylegesen világító rész a felét sem teszi ki felületének. Megmaradt a LED-imitáció, ami annyit tesz, hogy a hagyományos izzók fénye apró lyukakon keresztül látszódik, ezzel azt a hatást kelti a nézelődőben, mintha drága diódák szolgáltatnák a fényt, akár egy luxusautónál. Praktikusak a lökhárító fényezetlen műanyag betétei, mert egy elhibázott parkolás után nem kell azonnal a fényezőműhelybe szaladni. Szemből nézve csak a tetősínek árulják el, a kombi kisoroszlánnal van dolgunk, ezek azonban érthetetlen módon még a legdrágább, Premium felszereltséghez sem járnak alapáron, a Peugeot 30 ezer forintot kér értük.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Kissé szabadidő-autós megjelenésű lett a 207 SW, de ez jól áll neki
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

12 centi. Ennyit toldottak be a Peugeot mérnökei a sima 207-es padlólemezébe a hátsó tengely után, hogy elkészítsék a kombi változatot. Ebből következik, hogy a tengelytáv és ezzel az utastér mérete nem változott, azaz mégis: a vízszintes tetővonal miatt némileg több fejtér jut a hátsó utasoknak, ezért az itteni padot magasabbra tehették. Ez kényelmesebb üléshelyzetet eredményezett a második sorban, mert az ülőlap jobban támasztja a combot. Két 180 centis ember így épphogy elfér egymás mögött, de ez így is van rendjén egy kisautó esetén, nagyobb teret szinte egyik vetélytárs sem nyújt.

Fotó: Gulyás Péter [origo]Fotó: Gulyás Péter [origo]

Az üléstámlák lehajtása után már igazán hosszú tárgyakat is lehet szállítani a sík raktérben, a kerékdobok nem nyúlnak be túlságosan
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Csomagtartó dolgában viszont a 207 SW jelenleg a legjobb a kiskategóriában, legalábbis addig biztosan, amíg a Skoda Fabia és a Renault Clio kombiváltozata meg nem érkezik néhány hónapon belül. Már alapállapotában is 428 literes tér várja a csomagokat, ami 188 literrel több, mint amit a három- és ötajtós változatok kínálnak. Ha a 30/70 arányban lehajtható hátsó üléstámlákat előredöntjük, 1433 literesre bővül a tér, ami már valóban tisztességes érték egy ekkora autótól. A tér még nem minden, a franciák számos ötletet bevetettek a csomagtartó kialakításánál. Szinte már meg sem kell említeni egy korszerű kombinál, hogy a csomagrögzítést háló és kampók segítik, de a padló alatti, és a csomagtérből nyíló rekeszek, a harmonikaszerűen összehajtható kalaptartó és a Premium felszereltséggel szériában járó, külön nyitható hátsó szélvédő is növeli az SW használati értékét.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A hátsó szélvédőt a kulcson lévő gombbal lehet nyitni, hátránya a szűkebb ablaknyílás (Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Hatalmas üvegtető is dukál a legjobban felszerelt változathoz, ami főleg a hátsó utasoknak jelent élményt. A normál napfénytetők méretének háromszorosával bíró panorámatető nem nyitható, de gombnyomásra roló húzható elé, így a magasból jövő kíváncsi pillantások elől gyorsan elrejthetjük magunkat.