Dán szupersportkocsi Mercedes alapokon

Vágólapra másolva!
A Mercedes-specialista dán Kleemann tuningcég elkészítette első, saját formatervezésű autóját. A GTK névre keresztelt tanulmányautó alapját a jelenlegi Mercedes SLK 55 AMG adta, de ennek ellenére sem valószínű, hogy sorozatgyártásba kerülne. 
Vágólapra másolva!

Igazán különleges, az SLK-nál sokkal sportosabb formát álmodtak a dán mérnökök a német roadster alapjaira, egyes formai megoldásokat közvetlenül a cég által átalakított S-osztályos és CLS Mercedesektől vettek át. A lámpák például szemmel láthatóan a CLS-ről származnak, de a hatalmas légbeömlővel fenyegetővé tett első lökhírító teljesen egyedi darab. Saját készítésű, 20 colos felniket adott a Kleemann az autóra, a keréktárcsákon ultra alacsony oldalfalú Toyo gumik feszülnek.

A szénszálas műanyagból elkészített karosszéria alatt az autó tulajdonképpen egy Mercedes SLK 55 AMG, telepakolva a Kleemann valamennyi teljesítménynövelő alkatrészével. A GTK-ban a V8-as AMG motort a Kleemann saját fejlesztésű kompresszora látja el levegővel, így annak teljesítménye 360-ról 540 lóerőre, nyomatéka pedig 510 Nm-ről 700 Nm-re emelkedett. Mindez az erőt a változatlanul hagyott 7G-Tronic hétfokozatú automatikus váltó küldi a hátsó kerekekre, de a differenciálművet korlátozottan önzáró sperrdiffire cserélték, hogy könnyebb legyen átvinni az útra a hatalmas erőt.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

A Kleemann szerint a kocsi mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és csak az elektronikus leszabályozás gátolja meg abban, hogy 300 km/óra felé gyorsuljon. Hogy ilyen tempóról a megállás se jelentsen gondot, arról a szintén Kleemann által készített speciális, elöl 380, hátul 345 mm átmérőjű tárcsákkal rendelkező fékrendszer gondoskodik. Bár az autó nem valószínű, hogy valaha gyártásba kerül, de inspirációként szolgál majd a jövő Mercedes modelljeinek átalakításakor a Kleemann-nál.