Hirvonen lett a nevető harmadik Japánban

Vágólapra másolva!
Két, közvetlenül egymás utáni hétvégén megrendezett aszfaltos futam után a murvás japán pályákra látogatott a rali-világbajnokság mezőnye. Azért fontos kiemelni az útburkolat típusát, mert lassan azt lehetne mondani, hogy csak ezen múlnak a dolgok: ha aszfalt, akkor Loeb a nyerő, ha pedig murva, akkor Grönholmnak áll jobban a zászló. A világbajnoki ponttáblázatban a japán futam előtt a finn fordos pilóta előnye mindössze 4 pont volt a francia világbajnokkal szemben.
Vágólapra másolva!

Japánban mindig kitalálnak valamit, ami hagyománytisztelet oltárán feláldozható. Most sem volt ez máshogy. Manfred Stohl és Ilka Minor rizssüteményt próbáltak készíteni, másnap pedig egy speciális szánkófogat-versenyen (Ban-ei Keba) vettek részt néhányan. Külön műsor volt, hogy a rendezők a rajtceremónia előtt beöltöztették Petter Solberget és Dani Sordót, hogy népviseletben, kardokkal küzdjenek meg egymással. Talán ebben volt egy kis misztikum is, és a helyiek szerették volna, ha a japán kocsival induló Mr. Hollywood (P.Solberg) tényleg küzdene az idén sokkal jobb autót készítő Citroënnel és pilótájával.


Forrás: [origo]

Petter Solberg és Dani Sordo bohóckodik a kardokkal...


Három nap alatt kellett megtenni az összesen 350 versenykilométert. 35 kilométeres volt a leghosszabb gyorsasági szakasz, de például az Obihiro arénában kialakított szinkronpálya hossza kevesebb volt, mint másfél kilométer, és itt minden nap végén kocsiztak, volt, amikor kétszer is. Ez azt jelentette, hogy a gyorsaságik száma 27 volt...


Idősebb, ralit igazán kedvelő olvasóink talán még emlékeznek azokra az angol RAC Ralikra, amikor a nyolcvanas évek közepén 56 gyorsasági szakasz és 860 kilométer volt az útvonaltervben. A japán futamnak nincs ekkora múltja, három éve rendezik meg és a győztesek között eddig Solberg, Grönholm és Loeb nevét lehet megemlíteni.


Forrás: [origo]

Nem volt hiány Subaru-rajongókban a rajtceremóniánál


Elkezdődött a verseny, rögtön egy meglepetéssel: az első gyorsasági szakaszt Latvala nyerte. A félgyári Stobart Ford pilótája nagyon szépen autózott a finn utakhoz hasonló japán gyorsasági szakaszokon, ahol reggel még köd és jég is nehezítette a haladást. Már épp visszavette a vezetést Grönholm, mikor egy szalmabálához túl közel kerültek, ez megforgatta őket, miközben egy farönk oldalba verte a Focust. A finn páros egy perc időveszteséggel tovább tudott menni, de az autó biztonságát szolgáló bukócső megsérült, így nem folytathatták a versenyt. Ez azt jelentette, hogy Marcus eldobott egy murvás versenyt, ami az év végi számoláskor nagyon fog hiányozni. Loebnek ezután elég lett volna egy harmadik helyezés is ezen a versenyen, hogy megelőzze Grönholmot.



Grönholm esése


Azért még továbbment...

Jutott még a drámai jelenetekből az első napra Grönholm kiesésén kívül is, hiszen a japánok kedvence, a kék subarus különítmény sem remekelt. A hatodik gyorsasági szakaszon kicsit indiszponáltan vezettek a fiúk, Solberg megforgott, és lebontotta az autó elejét.



Petter Solberg és a szalagkorlát

Az ausztrál Atkinson az előző futamon kétszer is a szerencsének köszönhette, hogy nem fejezte be idő előtt a futamot. Ahogy mondani szokták, előtte a puskaporát a srác, hiszen szerencséből erre a versenyre már nem sok jutott. Lesodródott az útról az Impreza WRC, és egy kis fa úgy nyitotta ki az autó tetejét, mint amikor vacsoránál egy szardíniás konzervnek esünk neki. Grönholmhoz hasonlóan ő sem tudott tovább versenyezni, még a SupeRally szabályai szerint, öt perc büntetéssel sem.

Forrás: [origo]

Henning Solberg szerencsésebb volt öccsénél, harmadik lett

Szépen autózott viszont Hirvonen, akinek eredetileg az lett volna a dolga, hogy segítse Grönholmot Loebbel szemben. A hatodik gyorsaságin már megelőzte az addig vezető Latvalát, akit a nap végére már Loeb is lehagyott. A további sorrend: Sordo, Henning Solberg, Manfred Stohl.