Sok száz lóerő sok százmillióért

Vágólapra másolva!
Csütörtökön, a VIP-nappal nyílik az idei Luxusautó Show Budapesten. Mint arról már írtunk, a luxus- és szupersportkocsik mellett elérhető árú tömegmodelleket is kiállítanak, de nyilvánvalóan az exkluzív, itthon soha nem vagy csak nagyon ritkán látható különlegességek körül lesz a legtöbb érdeklődő. Ezek közül említünk meg néhányat.
Vágólapra másolva!


Maybach Exelero
A harmincas évek legendás sportkocsijainak reinkarnációja elődjeihez hasonlóan egy limuzin alapjára épül, arányai különlegesek: 5,89 méter hosszú, 2,14 méter széles és a csupán 1,39 méter magas. A kétüléses német szupersportkocsi 2660 kilós, de hétszáz lóerős, több mint ezer newtonméteres V12-es biturbómotorjának hála már az első tesztek alatt megfutotta a 350 km/órás sebességet.


Rolls-Royce Drophead Coupe
A legújabb Rolls-Royce kabrióban, a kézzel gyártott Drophead Coupéban 6,75 literes, 460 lóerős, V12-es motor dolgozik, 5,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nyitott karosszériát. A modell nagy jelentőségű, a tulajdonos BMW az eladások fellendülését várja a típustól. Az autó nettó ára 370 ezer euró (körülbelül 92,5 millió forint), egy amerikai üzletember az év elején 400 millió forintnyi összeget fizetett az első tengerentúli példányért - nem volt türelme kivárni a nyáron kezdődő gyártást.


Spyker D12 Peking-to-Paris
A szupersportkocsik után új kategóriába merészkedett a holland cég: a D12 Peking-to-Paris nevű járművel a sportos, luxuskivitelű szabadidő-autók piacát kívánják meghódítani. A karosszéria alumíniumból, kézzel készül, a 450 lóerős W12-es Audi-motor a Spykerben 500 lóerőt ad le. Az autó nem épp pehelysúlyú, de viszonylag nagy, 1895 kilogrammos testének sem kell öt másodpercnél több a 0-100-as sprinthez. Csúcssebessége 295 km/óra, a hatfokozatú automatikus sebességváltó a Forma-1-es autókéhoz hasonló kapcsolókkal a kormányról is vezérelhető. A D12 Peking-to-Paris elődjének az 1903-ban épített Spyker 60 HP-t tekinti a gyár, amely korának első állandó összkerékhajtású versenyautója volt. Névválasztása is a régi időket idézi, az egyik legkeményebb verseny, az 1907-es Peking-Párizs tiszteletére kapta.


Pagani Zonda R
A legújabb Zonda nem csupán 40 centiméteres hossznövekedésével múlja felül az eddigi F modellét, hanem menetteljesítményeiben is. Az újdonságban 7,3 literes, V12-es Mercedes-AMG erőforrás dolgozik, teljesítménye 750 lóerő, a maximális forgatónyomatéka 700 newtonméter feletti. Ára 1,2 millió euró, vagyis nagyjából 300 millió forint.


Maserati MC12 Corsa
Öt darabot építettek a Maserati újkori versenyautójából, ezek Európában és Amerikában, a FIA GT bajnokságában indulnak. A szénszálas műanyag és nomex keverékéből készült vázhoz alumínium segédvázak csatlakoznak, a 630 lóerős V12-es motor és a sebességváltó mind a Ferrari Enzóból ismert. Az utcai változat 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 330 km/óra. A régi Trident-hagyományok szerint kizárólag fehér-kék színben kapható. A kék és a fehér az America Camoradi (Casner Motor Racing Division) istálló színei, amely első számú pilótájával, Stirling Moss-szal versenyeztette a híres Maserati Tipo 60-61 Birdcages-t az 1960-as évek legelején. Az Edo nevű német tuningcég tovább izmosította a 275 millió forintos sportkocsit: az átdolgozott MC12 800 lóerős lett, 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt ér, álló helyzetből kilenc másodperc alatt gyorsul kétszázra, végsebessége 390 km/óra.


Koenigsegg CCX
806 lóerő, 920 Nm-es nyomaték, 3,2 másodperc 0-100-ra gyorsulás, 395 km/óra feletti végsebesség - a Genfi Autószalonon bemutatott CCX számokban. A karbon és kevlár felhasználásával készült új modellnél nagyobbra vették szinte az összes légnyílást, mint a korábbi típusnál, a CCR-nél. A kocsi 88 milliméterrel lett hosszabb a CCR-nél, így a jármű teljesíti az USA-ban érvényes, hátulról történő ütközésre vonatkozó szabályát. A CCX motorházteteje átlátszó anyagból készül, álló helyzetben bárki megcsodálhatja a 4,7 literes, két Rotrex centrifugális kompresszorral szerelt V8-ast. A Koenigsegg CCX ára nettó 458 ezer euró (115 millió forint).


Ferrari FXX
Az autó, amelyhez versenypályát is kell venni. Az FXX fejlesztésében Michael Schumacher és Rubens Barrichello is segített, a 6262 köbcentis V12-es 800 lóerős, teljesítménye utcán nem élvezhető, nem homologizálták. A Bridgestone külön az FXX-nek fejlesztette ki a 19 colos slick gumikat, a Brembo kerámia-kompozit fékeket készített hozzá. Nem csak a Ferrari kínálatának legdrágább modellje, hanem a Luxusautó Show kiállított darabjai közül is. Az 550 millió forintért legalább vezetéstechnikai képzés is jár a szerencsés (és tehetős) vevőnek a Ferrari fioranói tesztpályáján.


Hamann Ferrari F430 Black Miracle
A tuningimádók kedvence lehet a német Hamann Black Miracle-je, amelyet egy középmotoros Ferrari 430-asból alakítottak ki. A matt fekete fóliázás nyom nélkül eltávolítható a karosszériáról, ha a tulajdonos ismét inkább a csillogást választja. Az újraprogramozott motorelektronikának, a kicserélt nagy teljesítményű sport hengerfejeknek és sport katalizátoroknak köszönhetően a teljesítmény 50 lóerővel nőtt. A háromrészes, húszcolos felnik és a felfelé nyíló szárnyas ajtók a Hamann saját fejlesztései.