Lara Croft bevásárlóautója

Vágólapra másolva!
Már csak egy MomoDesign-gravírozású hangtompítós 9 mm-es hiányzik a kesztyűtartóból, hogy a harcos amazon is nyugodt szívvel választhassa bevásárlóautónak az olasz tervezőcég közreműködésével készített Lancia Ypsilont. A "női autó" címkétől elszakadni nehéz, de nem lehetetlen.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Nem éppen egy átlagos külsejű jármű, inkább csajos
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Teszteltünk már egy ugyanilyen kivitelű autót, még az Ypsilon modellfrissítése előttit. A mostani példány színvilága, új részletei és főleg 50 százalékkal nagyobb teljesítménye kedves tesztalannyá varázsolták szememben az autót.

Forrás: [origo]


A marketing



Próbáltam úgy nézni az autóra, hogy el lehet-e tekinteni a nőies, nőknek szánt külső részletektől, de nem. A tény a tervezőket is dicséri. Nem mintha sajnálnám, vagy szükség lenne erre, de nehéz az Ypsilont úgy átfazonírozni, hogy elveszítse kerekded, bájos alapjellegét. Korábban készítettek egy Sport változatot, szélesítéssel és egyéb sportos részletekkel, na, talán ott. Egyébként mindenhonnan kecses vagy gömbölyded megoldások, finom jegyek köszönnek ránk. A kedves arc, az enyhén kiszélesedő oldallemezek, az ívelt hátsó... izé, nem női vonalakat gusztálunk. Szóval az autó: azzal együtt, hogy többnyire a hölgyek szívét nyeri meg a feminin kialakítás, az autó megtetszhet a másik nemnek is. A MomoDesign formatervezői segítségével kialakított változat legtökösebbje pedig színével a legmaszkulinabb kivitelű különkiadása lett az Ypsilonnak. Ez a tesztautó.

Forrás: [origo]

Egy igen komoly stílustanulmánnyal van dolgunk


Lancia, az elegáns
A Fiat-konszern egyes márkái jól példázzák azt az irányvonalat, amit még önálló gyártó korukban követtek. A Lancia, bár majdnem negyven éve a Fiaté, mindig az elegáns volt a csapatban, annak ellenére, hogy a nyolcvanas és kilencvenes években a Delta különféle változatai a sportos vonal jeles képviselőit adták (gondoljunk például a híres-hírhedt S4-re). A finom elegancia mindig is jellemző volt a Lanciákra. Egy '86-os Lancia Prisma (a Delta négyajtós változata) turbódízel a maga 90 LE körüli teljesítményével jól kavart, tágas volt, alig fogyasztott, mégis, szép varrású, plüsshuzatú üléseire és bőséges felszereltségére emlékszem leginkább. A szép hagyományokat örökölte a Lybra és később a Thesis. A Musával és az Ypsilonnal a kisautók között is ritka, de egyedien szép modellekkel lépett színre a Lancia.


A tesztelt Ypsilon MomoDesign színe a fekete és a szürke. A tető, a hátsó ajtó, a tükrök borítása, a hűtőmaszk kerete és a felnik díszlenek abban a füstölt grafitos szürke színben ("titán"), amely a feketével és a sötétített hátsó üvegekkel tetszetős, elég marcona külsőt ad. A belsőben MomoDesign felirattal látták el a fehér cérnával varrott, alcantara/bőr üléshuzatot (igaz, mindez feláras), az Ypsilon logót belehímezték a szőnyegekbe és a fejtámlákba is. A MomoDesign közreműködése az anyag- és színválasztásban egyaránt megjelenik.

Forrás: [origo]

A MomoDesign mindenhol visszaköszön

A kormányon és a váltószoknyán bőr van, fogása kellemes, ám a műszerpulton és az ajtókon megjelenő borítás már ránézésre sem az: a fémesen sötétszürke anyag nagyon mű-hatást kelt. A vállvonaltól felfelé használt világos kárpitok viszont jól festenek, csakúgy, mint a középkonzol műanyagai. Itt-ott egy pici krómozás, egy-két kecsesen rajzolt ívecske - az Ypsilon belseje észrevehetően finom. Ami rontja az összképet, az a hifi-berendezés felirata. Imádom a Lancia név tipográfiáját, küszöbre, emblémára, kormányra is jutott belőle. A lemezbetöltő nyílás fölé is került, de az alányomott "mp3" felirat olyan gagyi, hogy elrontja a hatást. Minek kellett ez ide?