Véget ért a veterános szezon

Vágólapra másolva!
Veterán autót tartani nem a milliomosok kiváltsága - gondoljunk arra, hogy már a Volkswagen Golf első szériája is elérte a harmincéves kort, vagyis muzeális járműnek minősíthető. Egyre többen vannak, akik nem csak birtokolják, hanem találkozókra vagy versenyekre járnak féltett kedvenceikkel. Ősz van: mindkét hazai veterános versenysorozat befejeződött.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Idén is a Betekints-völgyből rajtolt a Chronoswiss-Audi Hungaria Classic mezőnye
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Egy veterántalálkozót az is el tud képzelni, aki még sosem volt egyen sem. Összejön sok autó, motor és sok ember, beszélgetnek, megcsodálják egymás járműveit, esetleg főznek egy babgulyást, netán vicces vetélkedőt rendeznek, délután végigvonulnak a falun, aztán hazamennek, hosszabb program esetén pedig a szállásra hajtanak. A veteránverseny fogalma több kérdést vet fel: hogyan mérnek össze különböző évjáratú és teljesítményű autót? Van szívük padlógázzal kínozni a sok évtizedes technikát?

Forrás: [origo]

Csak évjárat- és állapotmegkötés van, bármilyen gyártmányú autó indulhat
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Ahogyan arról már írtunk, a veteránok közúton haladnak, be kell tartaniuk a KRESZ-t, száguldani tehát nemcsak felesleges, tilos is. Nem egymás, hanem az idő ellen küzdenek. Századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük meghatározott hosszúságú szakaszokat, egy százados eltérés egy hibapontot jelent. A feladatok korántsem unalmasak, az egyszerű szakaszok helyett nehezítésképp dupla vagy tripla szakaszokat is kijelölhetnek, a mérést végző fotocellák helyzete is változtatható - a lehetőségek korlátlanok.

Forrás: [origo]

Nincs verseny műszaki hiba nélkül, de a mezőnyt mindig tréler követi
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A classic-verseny nem újdonság hazánkban - olyannyira nem, hogy a sportágat itthon meghonosító Noszvai András idén hatodszor rendezte meg a Hungaria Classicot, a magas minőség biztosítása érdekében tavaly óta Oldtimer Szuperkupa néven egységes szabályok szerint folyó versenysorozat zajlik, így - az egyes futamokon elért eredmények alapján - év végén szuperkupa-győztest is hirdethetnek.

Forrás: [origo]

Nehogy ellustuljon a kocsi: versenyen kívül a Rábaringen is lehetett menni egy kört
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A hazaiak közül a legnagyobb múlttal bíró Chronoswiss-Audi Hungaria Classic ezúttal is a veszprémi Betekints-völgyből indult, ahonnan mintegy száz autó vágott neki a két nap alatt teljesítendő 550 kilométeres távnak. A névadó szponzornak hála ezúttal is rajthoz állhatott néhány különlegesség az Audi Traditon gyűjteményéből, amilyen például az 1939-es Horch 930 V Cabrio, de sokak számára a jóval fiatalabb Audi Quattrók vagy a versenyen nem induló, de nem kis feltűnést keltő Audi R8-as jelentett maradandó élményt. Az ügyességi feladatokat az 1965-ös Volkswagen Bogárral szereplő Ilkovits Ádám - Marosi György páros hajtotta végre a legkevesebb hibaponttal, de eredményük "csak" az idei kupasorozat összesített második helyére volt elég, az Oldtimer Szuperkupa győztese - akárcsak tavaly - Erdélyi Zoltán és Erdélyi Zoltánné lett, akik Jaguar 420 Sovereign-nal szerezték meg az abszolút első helyezést.