Könnyítettek rajta - Mazda2-menetpróba

Vágólapra másolva!
Manapság különösen ritka, ha egy új modell bemutatóján nem a karosszéria méretnövekedéséről, hanem a csökkentésről hangzik el a legtöbb szó. Az új Mazda2 esetében pontosan ez történt, mivel tervezése során a legfontosabb szempont a súlycsökkentés volt.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Az új Mazda2-generáció Spanyolország helyett már Japánban készül
(Még több kép a galériában. Kattinson a képre!)

Az utóbbi időben hihetetlen méretnövekedésnek lehetünk szemtanúi a kiskategóriában. Ha megnézzük a legújabb Opel Corsát, a Peugeot 207-est, a Fiat Grande Puntót, vagy a Renault Clio harmadik generációját, akkor látható, hogy ezek az ún. "B" szegmensbe tartozó autók ma már akkorára nőttek, mint a 10-15 évvel ezelőtti alsó-középkategóriás autók, vagyis a Golf-osztály képviselői. A tágasabb utastérért és a nagyobb ütközésbiztonságért azonban nagy árat kell fizetni, a négy méternél is hosszabbra nyúló kisautókkal már a parkolás sem olyan könnyű feladat, de még nagyobb gond, hogy a mérettel egyenes arányban nőtt az autók tömege is. Ez pedig szükségszerűen együtt jár azzal, hogy ma már egy korszerű, 100 lóerő körüli 1,4-es benzinmotor is alig mozdítja meg őket, miközben a fogyasztásuk is jelentősen megugrott.

Forrás: [origo]

A súlycsökkentés dacára 20 százalékkal javult a karosszéria torziós merevsége
(Még több kép a galériában. Kattinson a képre!)

Éppen ezek miatt a Mazda gondolt egy nagyot, és az új 2-es tervezésekor a tömegcsökkentést tűzte ki fő célul. Közel száz kilót sikerült lefaragni az előző Mazda2 tömegéből, és ez részben a kompaktabb méreteknek köszönhető. Az elődnél négy centivel rövidebb és 5,5-tel alacsonyabb új nemzedék ráadásul határozottan sportos vonásokat mutat, az első sárvédő izgalmas domborítása egyenesen az RX-8-ról érkezett. Ez persze nem véletlen, mert Ikuo Madea, a Mazda2 főtervezője felelt a Wankel-motoros sportkocsi formatervéért is. Változatlan maradt a kisautó 2,49 méteres tengelytávja, így értelemszerűen a túlnyúlások hosszát csökkentették, ami határozottan dinamikus karaktert adott a legkisebb Mazdának. A sarkokba kitolt kerekek, az emelkedő övvonal és a kis üvegfelületek gyökeresen eltérő filozófiáról árulkodnak, mint a magas, dobozszerű, előző generáció esetében.

Forrás: [origo]

A Mazda5-höz hasonlóan a sebességváltó magasra került, így jobban kézre esik
(Még több kép a galériában. Kattinson a képre!)

A rövidebb és alacsonyabb karosszéria miatt az utastér azonban szűkebb lett, a térkínálat immár nem pazarlóan nagyvonalú, inkább csak átlagos. A hátsó lábtér 3 centis, és a fejtér 2 centis csökkenése azt eredményezte, hogy 180 centinél magasabb felnőttek már igencsak szűknek érzik a második sort, de két átlagos magasságú utas azért még viszonylag kényelemben utazhat. Elöl persze sokkal kellemesebb, mivel az ülések kényelmesek, több a hely, és a kilátás is remek, mert az övvonal itt kellően alacsony, és szerencsére az A-oszlopok sem takarnak ki túlzottan sokat a látómezőből. Tipikusan kisautós anyagokból építették össze a műszerfalat, ami annyit tesz, hogy kemény, de kellemes tapintású műanyagokat találhatunk mindenütt, az összeszerelési minőség hozza a Mazdától megszokott remek színvonalat. Hiába a kerek légbeömlők és a vidám formájú rádió, a sok fekete felület kissé komor hangulatot áraszt, az előd ezüst középkonzolja vonzóbb, nagyautósabb látványt nyújtott. Nincs gond viszont az ergonómiával, a finoman kattanó kapcsolók ott vannak, ahová várjuk őket, és a fehér hátlapú műszerek is jól leolvashatók. Pohártartó és tárolóhely akad bőven, ez utóbbiak közül a legérdekesebb a kesztyűtartó fedél nélküli kis rekesze, ami a Mazda szerint magazinok és újságok tárolására a legalkalmasabb.

Forrás: [origo]

Nem nyaralásra tervezték, de bevásárlásokhoz elég lehet a 250 literes csomagtartó
(Még több kép a galériában. Kattinson a képre!)

A két első ülés közötti rekeszben kapott helyet az a csatlakozó, amivel mp3 lejátszónkat az audiorendszerhez kapcsolhatjuk, de ez csak a gazdagabb felszereltségekhez jár. 250 literes térfogatával a csomagtartó is csupán átlagosnak számít, ráadásul a nyílása viszonylag szűk, így nagy tárgyakat nehéz beletenni. Javítja a helyzetet a padló alatti háromrekeszes polc, amit azonban ki kell venni, ha sík padlót akarunk az üléstámlák lehajtása után. Ekkor 787 literesre bővül a tér, de meg kell említeni, hogy az elődben 1044 liter volt a maximális befogadóképesség.