Vágólapra másolva!
A cliósok utolsó futamán minden megtörtént, ami egy rendes futamhoz illik. Az ütközések sora már a rajtnál elkezdődött, és a verseny végéig folytatódott. A futam végeredménye az íróasztalnál dőlt el.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

A Cliósok utolsó futamán minden megtörtént, ami egy rendes futamhoz illik. Az nem ment újdonságszámba, hogy Michelisz Norbert a rajt után az élre keveredett és ott is maradt, de az már némi ízelítőt adott a verseny további menetéből, hogy az első kanyarban a bajnoki ezüstöt biztosan magáénak tudni akaró Vida Jánost Molnár Zoltán megforgatta, ezért benyomott ajtóval a boxutcába kellett távoznia. Vidát annál rosszabbul érinthette ez az akció, mert vetélytársa, Bárkovics Zoltán a harmadik helyen, Michelisz és Gál Szabolcs mögött autózott éppen. Némi mentésre is szükség volt ebben a körben, Molnár kocsiját ki kellett halászni, így Vida a Safety car ténykedése közben visszatért a pályára, a tizenkettedik helyre.

Miután a Safety car néhány kör után elengedte a mezőnyt, folytatódott a rohanás, az egyik bolyban Michelisz, Gál és Bárkovics hadakozott, a másikban pedig Solti Attila próbálta megelőzni Vizin Tamást. Az élen haladó hármas életében a kilencedik kör hozott nagy változást, ekkor Gál Szabolcs kereke kitört, kiállt, és Bárkovics feltartóztathatatlanul megindult Michelisz után. Három kör múltán már a lökhárítóján autózott, de hogy mi lett volna a csata kimenetele, már nem tudhattuk meg, mert a másik két kakaskodó, Vizin és Solti gondoskodott arról, hogy a Safety car ismét szerepet kapjon és a mezőny sétalovaglásban hajtasson át a célvonalon. Solti a tizenkettedik körben hosszas próbálkozás után megelőzte Vizint, de nem élvezhette sokáig munkája gyümölcsét, mert a következő körben Vizin kilökte őt, ezzel véget ért a futam is. Az eset után Solti mérgében egy kicsit még megkalapálta öklével Vizin kocsiját.

Forrás: [origo]

Ne feledkezzünk eközben meg Vida Jánosról sem, aki szívós munkával és a kiesők miatti némi szerencsével a futam végére a harmadik helyen találta magát.

De ez csak pillanatnyi eredménynek bizonyult, Michelisz Norbert a befutó után 15 másodperces büntetést kapott, ugyanígy Vida János, Kontra György, és Lukács Ernő is, így a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa 2007. évi utolsó futamának dobogósai: Bárkovics Zoltán, Vahl Tamás, és Perényi Zoltán. Michelisz 9., Vida 10., Kontra pedig 11. lett.

Shell V-Power Racing Renault Clio kupa XV. futam ideiglenes eredmény:
1. Bárkovics Zoltán (Proex AMSE) 34:41,735 perc
2. Vahl Tamás (GFS Racing Team) 3,327 másodperc hátrány
3. Perényi Zoltán (Főnix MSE) 4,346 mp.h.
4. Koczka György (Proex AMSE) 4,831 mp.h.
5. Rasztovics Zsolt (Zengő Motorsport Kft.) 6,010 mp.h.
6. El Mola Amr (Főnix MSE) 6,453 mp.h.

Nyilatkozatok a futam végén, a büntetések előtt:

Michelisz Norbert: Izgalmas futam volt. A rajtnál kicsit beragadtam, szerencsémre Zoli is csak később kapott észbe, úgyhogy el tudtam fordulni elsőnek. Egészen a tizedik körig volt egy hangyányi előnyöm, de aztán azt is elveszítettem. A többiek ekkor már gyorsabbak voltak nálam, a védekező taktikám viszont bejött, és meg tudtam nyerni a versenyt.

Bárkovics Zoltán: Jó verseny volt, csak kár, hogy a Safety Car több körön keresztül vezette a mezőnyt. Kaptam mára egy másik motort és kuplungot, ami kicsit csúszott, és ezért rontottam el a rajtot. Nem mertem nagy gázt adni, hátha kiforog a kocsi.

Vida János: Jól rajtoltam, viszont mindenki egymásnak ment, és én kaptam a legnagyobb pofont, amikor Molnár Zoli belém csúszott. A kocsi szerintem ekkor egy fél méterrel keskenyebb lett. Mondták, hogy nyugodtan menjek tovább, megpróbáltam tehát felzárkózni, szép lassan mindenkit leelőztem, ami nagyszerű érzés volt. Látták, hogy egyértelműen gyorsabb vagyok, így nem bocsátkoztak velem komolyabb harcokba. A végén pedig Vizin Tomi és Solti Attila összeütközött, és az ölembe pottyant a harmadik hely.

Zsidró Tamás: Életem első versenye volt. Pénteken kijöttem edzeni, de esőben nem tudtam rendesen kipróbálni az autót. Szombaton aztán jött az időmérő, ahol egész jól mentem. Egy teljesen amatőr embernek, mint én is, óriási élmény, viszont körülbelül ötszáz kört kellene megtennem a pályán, hogy egyáltalán a közelükbe kerüljek. Sokkal fiatalabb tanítómestereim vannak itt, mint jómagam, ami furcsa érzés számomra, hisz a fodrászatban is általában tőlem tanulnak az ifjabbak. Fordult a kocka, én lettem a tanítvány, de jópofa dolog. Úgy gondolom, ki kell próbálni mindent, egyébként is Forma-1 őrült vagyok. A hétvégén sikerült kicsit belelátnom a pályaversenyzés rejtelmeibe, úgyhogy ez a fajta sport mindenképpen a kedvenceim közé fog tartozni a továbbiakban.

( A cikkben szereplő Vida János az origo autós rovatának munkatársa.)