Megérkezett a kombi Kia Cee'd

Vágólapra másolva!
A kompakt koreai kocsi Sporty Wagon elnevezésű új karosszériaváltozata közel kétszáz literrel nagyobb csomagtartót és jobb variálhatóságot kínál, mint az ötajtós. A családi autónak is ideális SW felára negyedmillió a ferdehátúhoz képest.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]


Egyszerű dobozforma helyett rafinált hátsót álmodott Kovács Miklós az SW-re

A Kia már a Cee'd tavalyi világpremierjekor elárulta, hogy a kocsiból egy éven belül megjelenik a kombi és a háromajtós változat is. Bár a sportos kupéra, a Pro Cee'd-re még pár hónapot várni kell, a Sporty Wagonnak hívott kombi már megérkezett Magyarországra.

Az autó megjelenése kellemes meglepetés, még akkor is, ha a kombi karosszériája a hátsó ajtókig megegyezik az ötajtóséval. Onnantól kezdve viszont egy közös elemet sem találni, az SW hátsó traktusa teljesen önálló megjelenéssel bír. Jellemző részlet a Z-alakú D-oszlop, ez az alsó-középkategóriában egyedülálló formai megoldás, más kategóriákban viszont már láttunk hasonlót különböző Peugeot-modelleken. Kifejezetten egyedi formát kaptak a hátsó lámpatestek, melyek a tetőig érnek, így a féklámpát messziről is jól lehet látni. Az SW hossza 235 mm-el nagyobb az ötajtósénál, a méretnövekedés csak a hátsó kerekek mögötti részt érinti. Emiatt nem csoda, hogy a csomagtartó térfogata 194 literrel megnőtt, így most 534 literes. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ebbe már a poggyásztér padlója alatti, 55 literes tálcát is beleszámolta a Kia. Ezen kívül van még egy oldalsó rekesz is, de növeli a csomagtér használati értékét a 12 voltos csatlakozó, a redőnyös csomagtérroló és az opciós, függőleges csomagrögzítő háló is. Lehajtott ülésekkel teljesen sík padlót kaphatunk, ekkor már 1664 literre nő a befogadóképesség, ami nagyon jó értéknek számít a kompakt kombik között.

Forrás: [origo]


A Logan MCV után a Cee'd SW kínálja a legnagyobb csomagteret a kategóriában

Jó ötlet volt a Kiától, hogy a hátsó ajtó zsanérjait 22 centivel előre tolták, így sokkal kisebb parkolóhely elég a nyitáshoz, és a nyílás is jóval tágasabb, mint egy átlagos kombi esetében. Szériában járnak az SW-hez az ezüstszínű tetősínek, amelyeken jól rögzíthetők kerékpárok, sílécek, illetve ezek kombinációi. Az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóműveket kissé áthangolták a ferdehátú Cee'd-hez képest, hogy telepakolt autóval se érje kellemetlen meglepetés a sofőrt. Ennek ellenére a vezetési élmény nagyon hasonló, a testesebb karosszéria ellenére ugyanolyan stabilan és kiszámíthatóan viselkedik, mint a ferdehátú változat.