Még több kép az új Audi A4-ről

Vágólapra másolva!
Kevéssel frankfurti premierje előtt több hivatalos információ és pár kép is napvilágot látott az új Audi A4-ről. Az autó gyakorlatilag az A5 kupé négyajtós testvérének tekinthető, de külső alapján a régi A4-től is nehéz lesz megkülönböztetni.
Vágólapra másolva!

Bár a két autó eleje és hátulja szinte egy az egyben megegyezik, a 0,27-es légellenállási tényezővel rendelkező A4 kettővel több ajtóval és magasabb tetővel rendelkezik a kupénál. A négyajtós nem meglepően az A5 moduláris padlólemezét használja, aminek köszönhetően a motor 154 mm-el hátrébb kerülhetett. Ez kedvezőbb súlyelosztást jelent, ami minden bizonnyal jobb kanyarstabilitást biztosít majd az újdonságnak. Az A4 4,7 méteres hosszával több mint 10 centivel tovább nyúlik, mint a jelenlegi 4,586 méteres modell, de 1,83 méteres szélessége is több mint 5 centivel múlja felül a régi modellét. Tengelytávja 166 mm-el, 2808 mm-re nőtt, ezért a korábban kissé szűkös hátsó lábtér is bővülhetett 36 mm-el. Teljesen új, főleg alumíniumből felépülő futóművet tettek az új A4 alá Ingolstadtban, és végre megjelenik az Opelek Sport gombjához hasonló kapcsoló is, ami visszavesz a kormányzás rásegítéséből, a rugózást feszesebbé, a gázreakciókat pedig spontánabbá teszi. Az új A4 belseje állítólag nem tartogat túl sok meglepetést, hisz a műszerfal is az A5-ből érkezik.

2008-as megjelenésekor az A4 öt közvetlen befecskendezésű motorral lesz elérhető. A benzineseket az 1,8 literes 160 lóerős turbós, és a 3,2 literes, 265 lóerős V6-os, a dízeleket pedig a kétliteres 143 lóerős, a 2,7 literes 190 lóerős és a háromliteres, 240 lóerős erőforrás képviseli majd. Bevezetésekor a dupla kuplingos S-Tronic váltó nem lesz választható, de a hatfokozatú kézi és a Tiptronic automata, valamint a fokozatmentes Multitronic viszont igen. Az új A4-es várhatóan november végén jelenik meg a kereskedésekben.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]