Kék villám - Opel Corsa OPC

Vágólapra másolva!
A Corsából készült az első olyan OPC modell, amely nem egy spoilerekkel telerakott hétköznapi autónak tűnik, hanem önálló alkotásnak. Az embereknek is tetszik, és sportkocsiként sem vall szégyent. 
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Képünk nem illusztráció: az OPC jól érzi magát a versenypályán

Érdekes felfedezést tettem. Egy autót tesztelve nap mint nap közlekedünk az utcákon, és a járókelők figyelmének felkeltésével le lehet mérni, melyik az éppen legmenőbben kinéző járgány az autópiac egészét vagy egy márka típusait tekintve. Az Opel nem éppen az olaszos formaterveiről lett híres, de a márkát a magyarok szeretik. Az utóbbi hónapokban azonban változott a helyzet: van két olyan modelljük, amit nagyon megnéznek az utcákon. Eddig is volt egy kemény sportkocsijuk, a Speedster, amelyről nehéz volt levenni a tekintetet. Most van még egy újabb, egy szebb, ez pedig az a GT, amely akár a legjobban kinéző autó címéért is harcba szállhatna a nézelődők számából kiindulva. Ez nem lepett meg igazán, az viszont igen, hogy a Corsa OPC is majdnem elérte ugyanezt a népszerűséget.

Az Opel még a 20. század végén találta ki, hogy sportautóit egy új rendszer szerint kezdi el fejleszteni, gyártani. Létrejött az Opel Performance Center, amely kizárólag a sportmodellek tervezésével kezdett foglalkozni. Ezzel egyidejűleg az autók neve is változott, a korábbi GSI-k helyett jöttek sorban az OPC-k, sőt az OPC sorozat szép lassan végigvonult az egész modellkínálaton. Először még a G-Astrából lett OPC, aztán a Zafira is egy ilyen nemesítést kapott. A mostani modellek közül az új Astra és Zafira után jött a Vectra OPC is, amely megjelenése óta már átesett egy kis továbberősítő kúrán is. A sportos gének végül szép lassan elérték a kis modelleket, így a Meriva is OPC-sedett, és végül jött a Corsa OPC.

Forrás: [origo]

Eleve sportos a háromajtós Corsa oldalnézete. Az OPC persze rátesz egy lapáttal

Az a Corsa, amelyről a gyáriak is azt mondták, hogy ez a legjobban kiforrott OPC modell. Míg a korábbiak még úgy néznek ki, mintha egy régi autóra utólag ráraktak volna egy spoilercsomagot, addig a Corsa esetében már egységes egészről beszélhetünk. Mintha az autó eleve ilyen lett volna, nagyon egyben van, rengeteg a hatásvadász látványelem, de az összhatás mégsem egy csilivili túlzás, csupán egy nagyon agresszív megjelenésű autó.

Hosszasan lehetne elemezni, mi minden más ezen az OPC-n, de inkább csak az érdekesebb elemeket nézzük. Elöl-hátul találunk a lökhárító oldalán kopoltyúzást, de a diffúzorutánzat sem rossz. A kipufogó alakja itt is csak optikai csalás, hiszen alatta egy sima kör keresztmetszetű cső lapul. Nagyon hatásos és nem túl tolakodó méretű a tetőszárny, ami a katalógus szerint feláras (64 ezer Ft) - nem is értem, ezt hogy gondolták. Szerencsére teljes körű munkát végeztek, így az OPC változat új tükröt kapott, amely amellett, hogy jobban néz ki, még használható is.

Forrás: [origo]

1,6-os Ecotec-motor rejtőzik az orrban. Turbó erősíti 192 lóerősre

A Corsa utasterét a két nagyon durva hatású kagylóülés uralja, egyszerűen betöltik a teret, nem is lehet másra nézni. Ez már a színtiszta versenysport - gondolhatnánk első látásra, valójában azért nem tart annyira, de tényleg jó benne helyet foglalni. Ez a két ülés már eléri a sportautóhatást, de a biztonság kedvéért van néhány módosítás a sima Corsához képest. A kormány, a váltógomb, a műszerfal számlapja, mind egy kicsi pluszt adnak az összképhez. Az ülések egyetlen hátránya a kissé nehézkes mozgatásuk, ám egy ilyen autóban általában keveset ülnék hátul. Nem mintha nem lenne ott is elég hely, de azért ezt inkább az első sorból kell élvezni.