Változatos versenyek az Euroringen

Vágólapra másolva!
Az euroringi gyorsasági verseny második napján nem történt semmi rendkívüli, de azért az időjárás kicsit megzavarta az erőviszonyokat. A túraautóknál ismét Bódis Kálmán volt az úr, miközben a formaautóknál Tukora István duplázott.
Vágólapra másolva!

Forrás: Duen

A hétvége meglehetősem változatos időjárása elérte az Euroringet is, a vasárnapi második napon már nem egészen úgy alakult minden, ahogy a nagy könyvben meg volt írva. A reggeli esőzések nyomán ugyanis a víz elárasztotta a nem éppen jó vízelvezetéséről híres pályát, sőt a depóban is bokáig ért a víz.

A kissé zord viszonyok miatt körülbelül egy órát késett a rajt, de végül elindult mindenki, és délutánra fel is száradt a pálya. Az időjárás ekkor is egy kicsit közbeszólt, hiszen ismét elkezdett szemerkélni az eső, de aztán a nap ismét hamar felszárította a pálya nyomvonalát.

Forrás: Duen

A kis túraautóknál igazából a változatos időjárás sem tudta megzavarni a Super 1600-as Ignisszel versenyző Ollé Sasát, aki az edzéseken is jól ment, de a versenyen már nem ismert ellenállást, ismét magabiztosan nyerte a versenyt. Eredménye azonban csak a hegyi kupába számít, hiszen oda nevezett. Blaskovits Tamás ezúttal második lett kiváló második futamának köszönhetően, Dinka Róbert pedig fellépett a dobogóra. A negyedik Mik Zoltán lett, aki mögé a tegnap kisebbet bakizó Mohácsi Ákos ért be. Mohácsi szerencséje, hogy a vele nagy csatát vívó Zentai Sándor ezúttal csak hatodik lett.

Kis túraautók X. futam hivatalos végeredmény:
1. Ollé Sándor (HM MSE) Suzuki Ignis F-1,6 5:14,508 perc
2. Blaskovits Tamás (Orion MSE) Honda Civic F-1,6 5:25,149 perc
3. Dinka Róbert (NP Racing Team SE) Hinda Civic F-1,6 5:28,041 perc
4. Mink Zoltán (Burg Bau Motorsport) Honda Civic F-1,6 5:31,388 perc
5. Mohácsi Ákos (Orion MSE) Suzuki Swift F-1,4 5:36,444 perc
6. Zentai Sándor (Veloce AMSE) Suzuki Swift F-1,4 5:37,691 perc


Ollé Sándor: Nagyon élvezetes versenyen vagyok túl, egy jó teszt volt, a sok murva után. Azt hiszem, ebben a kategóriában ez az idő egy pályacsúcs, örülünk neki, de továbbra is a Mecsek ralira készülünk teljes gőzzel.

Blaskovits Tamás: Az első versenyfutamon a Seatosok közben leszakadt az eső, így variálnunk kellett, hogy visszategyük-e az esőgumit vagy maradjon a slick. Végül annyira felszáradt a pálya, hogy úgy döntöttünk, hogy felrakjuk a slicket, de Sasával megbeszéltük, hogy mégis fennhagyjuk a vizeset. Így azzal mentünk ki, és beállítottam az ő guminyomását is, szerencsére hozta a hozzá fűzött reményeket. Tegnap mentem először ezen a pályán, és most az utolsó futamon végre sikerült egy jót mennünk, ezzel meg is nyertük az abszolútat, és a kategóriát is, hiszen Ollé Sasa csak a Hegyi Kupában indul, az OB-ba nem számít bele.

Dinka Róbert: Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztük, tegnap még nem voltunk összeszokva az autóval, de ma már jól ment, a csapat jól felkészítette az autót és a gumiválasztás is jól sikerült. A mai két edzésen Ollé Sanyi mögött lettem a második, de mindkét versenyfutamban az Ollé, Blaskovits után a harmadik lettem. Az eső nem zavart, mert voltak jó gumijaink, talán egy picit jobban izgultam.

Forrás: Duen

A nagyoknál Bódis Kálmán egész nap kiegyensúlyozottan teljesített, gyakorlatilag hozta a szombati formáját, és ezen a napon is magabiztosan nyert. Mögötte ezúttal is Borbély Zsolt és Wlater Csaba csatázott, ezen a napon azonban helyet cseréltek, hiszen Walter lett a második, Borbély a harmadik. Négykerékhajtású bivalyerős Mitsubishivel Herter Gusztáv csak a negyedik lett, míg a gumiproblémákkal küszködő Kavecz István az ötödik. A hatodik helyet ezen a napon Szabolcs Róbert szerezte meg.

Nagy túraautók X. futam hivatalos végeredmény:
1. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport) Porsche 996 4:53,877 perc
2. Walter Csaba (Főnix MSE) BMW E36 4:59,410 perc
3. Borbély Zsolt (Főnix MSE) BMW 320i E36 4:59,636 perc
4. Herter Gusztáv (S.O.S. Motorsport Kft.) Mitsubishi Lancer 5:06,910 perc
5. Kavecz István (BMW Team Hungary) BMW M3 5:07,137 perc
6. Szabolcs Róbert (Proex AMSE) Renault Clio V6 5:09,976 perc

Bódis Kálmán: Ez rettenetesen taktikás és technikás pálya, itt mindennek meg van a miértje, a féktávoknak, a kigyorsításoknak, a sebesség megválasztásának. Rengeteget teszteltünk, meg is lett az eredménye, meggyőző teljesítményt nyújtottam saját magam és a külvilág számára is. Az autók nagyon gyorsak, de szerintem az ellenfelek nem vették olyan komolyan ezt a pályát, mint én.

Walter Csaba: Tegnap sem volt köztünk túl nagy különbség Zsoltival, egész hétvégén hasonlókat autóztunk. Komoly hibám nem volt, ennyit tudtam most a hétvégén. Örülök, hogy túl vagyunk az idei hegyi versenyeken, várom, hogy megint pályán mehessek. A Pannóniaringen soha nem jártam még, ennek ellenére optimista vagyok. Bízom benne, hogy jól fog sikerülni.

Borbély Zsolt: Nem bosszantó a néhány tizedes különbség, végignyomtam, más íveket használtam, próbáltam jobban kigyorsítani. Nekem igazából Bongó az ellenfelem, őt két hellyel megelőztem, és átvettem tőle a harmadik helyet a bajnokságban. Ezt az eredményt szeretném megőrizni.

Forrás: Duen

Tukora István ismét győzelemnek örülhetett és hozzá egy győztes hétvégének! Mindkét felfutást nyerte a másodikban 2.23,383 perccel legjobb időt is autózott. A futam meglepetése, hogy Eszenyi Lászlóé lett az ezüst, aki az első fordulóban majdnem két másodpercet adott Chanoch Nissanynak, amit ő már nem tudott behozni, hiába igyekezett a második felfutásban.

Formaautók X. futam hivatalos végeredmény:
1. Tukora István (Patkó AMSE) Formula Renault 2000 4:48,386 perc
2. Eszenyi László (Volán Autós SC) Formula Renault 4:51,603 perc
3. Chanoch Nissany (Szász Motorsport Kft) Nissan AER 4:53,327 perc

Tukora István: A Ringen is szuper lenne ez a sorrend. Sokat készültem erre a hétvégére, szerencsére mind a nyolc felfutásban szinte hibátlanul mentem. Azt hiszem, az autó beállításait is jól eltaláltuk és a gumikat is jól választottuk meg. Valójában a test-test elleni küzdelmet szeretem, de ott nem sok esélyem van, az autók ereje igen különbözik. A Pannóniaringen a jövő héten tesztelünk egy napot, remélem, hasznos tapasztalatokat szerzünk. Az is elég szűk pálya, és nincs bukótér.

Eszenyi László: Az első felfutáson a rajtnál nagyon jól betapadt az autóm, jól elindult, ám ahogy rátettem az első jobbos ívre, azonnal megszűnt a tapadás és a kavicságyon keresztül kellett átvágnom. Ez meg is látszott a hátrányomon Pistivel szemben. A második fordulóban pedig már nem tudtam annyit erősödni, hogy megfogjam őt. Alapvetően elégedettnek kellene lennem, hiszem Chanoch előtt végezte, de ezen a hétvégén igazán az volt a célom, hogy Pistit megelőzzem, hogy esélyem legyen a bajnokságban a második helyre. A Pannóniaringet nem ismerem, akkor lesz esélyem, ha a Pisti hibázik.

Forrás: Duen