Újra vízszintes hegyiverseny

Vágólapra másolva!
A magyar gyorsasági szakág a kiskunlacházi reptérrel vezette be a vízszintes hegyiverseny fogalmát az autósport történetébe, amely azóta sem veszett ki a naptárból, csak átalakult. Idén, a tavalyihoz hasonlóan az Euroring ad otthont ennek a furcsa viadalnak.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Annak idején, amikor 2003-ban megjelent a vízszintes hegyiverseny a hazai gyorsasági versenynaptárban, még mindenki azt hitte, hogy ez csak egy átmeneti megoldást jelent. Sajnos, vagy szerencsére ez a versenyfajta azóta sem veszett ki bajnokságból, csupán annyi történt, hogy a meglehetősen nehezen megközelíthető kiskunlacházi reptérről tavaly az Euroringre költözött a verseny. Elvileg a dobogókői hegyiverseny került volna be a versenynaptárba, de azt a helyiek megtorpedózták, így ismét ez a furcsa versenyzési forma lépett az előtérbe.

A Budapesttől mindössze 52km-re lévő Euroring abból a szempontból sokkal jobb választás, hogy az M5-ös autópálya miatt könnyebben megközelíthető. Az is előnyére szolgál, hogy épített versenypálya jellege miatt sokkal jobb az infrastruktúrája, azonban a pálya a mai napig nem készült el teljesen, ráadásul van egy kis betegsége. Ez mindössze az, hogy nagyon keskeny, így körpályás versenyekre nem alkalmas, maradt tehát az egyéni indítás. A pálya hossza sem gigászi (2,3 km), ezért mindenkinek két kört megtennie, ebből alakul ki egy felfutás eredménye.

Forrás: [origo]

A 2. Euroringi Hegyiversenyt ezen a hétvégén, vagyis augusztus 11-12-én kerül megrendezésre, várhatóan a gyorsasági szakág apraja-nagyja ott lesz a versenyen, plusz egy-két csak hegyre specializálódott versenyző. Nagy csata várható a márkakupákban, hiszen még egyik sorozatban sem dőlt el, ki lesz a bajnok, sőt iszonyatosan nagy a verseny. A Suzukiknál Assenbrenner Tibor és Pantl Péter nagyon nagy csatát vív, de ugyanez a helyzet a cliosoknál is, ahol Michelisz Norbert, Bárkovics Zoltán és Vida János áll fej-fej mellett a bajnokságban. A SEAT Leon Szuperkupában kérdéses, hogy ezúttal valaki bele tud-e szólni Kiss Norbert és Wéber Gábor látványos küzdelmébe, amely egyelőre döntetlenre áll.

A túrautóknál is biztosan nagy harc várható, kérdés a nagyteljesítményű autók közül melyik tud leginkább alkalmazkodni ehhez a számukra nagyon lassú pályához, ráadásul itt számolni kell a csak hegyen induló versenyzőkkel is. A formaautósokat sem kell elfeledni, hiszen ezen a technikás pályán akár a gyengébb autókkal is van esély egy jó eredményre.

Forrás: [origo]

A verseny tehát biztosan jó lesz, ráadásul az egész elég könnyen nyomon követhető. A baj csak az, hogy nincs igazán a nézők számára kialakított hely, de így legalább aki kilátogat az Euroringre, az egyből a versenyzők világában, a depóban találja magát.

A pálya megközelítése pofon egyszerű, hiszen az M5-ös autópálya 51-es kilométerénél Örkény felé kell lehajtani, és az Euroring egyből ott is van az autópálya mellett, a bejárat megtalálását táblák is segítik.