Bár az 50 százalék alá esés mérföldkő, már régóta lehetett számítani arra, hogy a GM-et, a Chryslert és a Fordot megelőzik. Tavaly ilyenkor körülbelül ugyanannyival előzték meg a külföldi márkákat, mint amennyivel azok most diadalmaskodtak felettük.
A detroiti hármas júliusban összesen 629 569 darab járművet tudott értékesíteni az Egyesült Államokban, ami csaknem 50 ezerrel kevesebb, mint a többi márka 679 523 eladott autója. Az összes eladás 12,4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, a legnagyobbat azonban a GM-bukta, melynek eladásai 2006 júliusához képest 22,3 százalékkal estek. A második legnagyobb vesztes a Ford, a maga 19,2 százalékos mínuszával. Enyhítetheti az amerikaiak fájdalmát, hogy júliusban a magas üzemanyag-áraknak és jelzálogkamatnak köszönhetően a nagyobb gyártók közül csak a Nissan volt képes pozitív eredményeket elérni.
A General Motors az év második negyedében világszerte 891 millió dolláros profitot tudott termelni, mely fényévekkel jobb a tavalyi 3,4 milliárd dolláros veszteségénél. Ezért az eredményért az amerikaiak szerint legfőképp a fejlődő országok piacain elért sikereik felelősek, ugyanis Amerikában ugyanebben az időszakban 39 millió dolláros mínusszal zártak, bár ez a GM szerint az egyik beszállító, a Delphi átszervezésének köszönhető.
A Fordnak is különösen fájhat a júliusi rossz eredmény, mivel a cég hét egymást követő mínuszos negyedév után a májustól júniusig tartó időszakban 750 milliós dolláros profitra tudott szert tenni. Az eredmény ellenére a cég eladásai 9 százalékkal estek a második negyedévben. Jelenleg a Ford éppen "Way Forward" nevű, 16 üzembezárással és 45 ezer munkahely megszűntetésével járó átszervező programja végrehajtásán dolgozik, hogy kilábaljon a gödörből.