Hivatalos vázlatok az Audi A1-ről

Vágólapra másolva!
Az angol Car Magazine hozzájutott a 2009-ben megjelenő legkisebb Audi gyári rajzaihoz. Az új kisautóval a BMW érdekeltségébe tartozó Mininek teremt majd konkurenciát az ingolstadti autógyártó.
Vágólapra másolva!

Rendkívül dinamikus formát álmodott Walter de'Silva formatervező és csapata a legkisebb Audinak. Természetesen az elmaradhatatlan single frame hűtőrács ezen a típuson is megtalálható lesz, a fényszórók szabása viszont már a legújabb Audi-divatot jelzi. A rajzon látható háromajtós változat kupola alakú teteje, légterelői, dupla kipufogója és kiszélesített sárvédői dinamikus hatást kölcsönöznek a kocsinak, de a kerekek biztosan sokkal kisebbek lesznek a szériamodellen. Négyféle karosszériaváltozatot tervez az Audi, a hagyományos három- és ötajtós ferdehátúak mellett lesz egy kétajtós kupé és egy kabrió változat is. A nyitott változatnál még egyelőre kérdéses, hogy négy vagy két üléssel szerelik majd.

Az A1 motorkínálata nagyrészt az 1,4 literes benzines, és a még be sem mutatott 1,6 literes dízelmotorra támaszkodik majd. A benzinesek teljesítménye 65-tól 170 lóerőig terjed majd, a gyengébbek feltöltő nélküliek lesznek, a közepeseken már lesz egy turbó, a 170 lovas csúcsváltozat lélegeztetésében azonban már turbó és kompresszor is segédkezik majd. Az új, közös nyomócsöves 1,6-os TDI-t 75, 90, 105 és 130 lóerős teljesítménnyel lehet majd megvásárolni. Tervben van az S1 nevű sportváltozat is, amit a VW Golf GTI kétliteres, 200 lóerős turbómotorja hajtana. Az A1 legnagyobb ütőkártyája a Minivel szemben a rendelhető összkerékhajtás lesz, de az alapváltozatok természetesen fronthajtással gördülnek ki a gyárból. Első teljes évében, 2010-ben már 100 ezer darab A1 eladásával számolnak a németek, de később, a Q1 nevű szabadidő-autó megjelenésével akár 190 ezer darabra is felfuthat a belgiumi Audi üzem termelése.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]