Benik győzött a forró Veszprém Rallye-n

Vágólapra másolva!
A legforróbb hétvégén került sor a Magyar Országos Rallye Bajnokság idei 5. futamára, az OMV BiXXOL Rallye-ra. Várható volt, hogy nézőrekordot nem hoz a küzdelem, és azt is sejteni lehetett, hogy a versenyzőknek nem csak a lőtéri pályák köveivel, hanem a forrósággal is meg kell küzdeniük.
Vágólapra másolva!

A gépátvételeknél mindenki azt taglalta, hogy még sosem versenyeztek ilyen melegben. Ez nem meglepő, hiszen valljuk be, a legtöbb pilóta csak a hazai bajnokságban indul és ugye, mint tudjuk, minden melegrekordot megdöntött ezen a hétvégén az időjárás, tehát a srácok igazat mondtak.

Az előzetesen 104 nevezőből a pénteki prológon már csak 90-en gondolták úgy, hogy ezen a hétvégén a strand és a fürdőzés helyett a száguldó fémdobozokban próbálják ki, milyen is az, amikor szauna körülményei között kell porban autózni. A nézőcsalogatónak szánt jutaspusztai rendezvényen ott voltak a fanatikusok és láthatták, hogy a leggyorsabb Pintér László lett, aki Mitsubishi Lancer Evo VI-osával és jó gumiválasztásával megelőzött mindenkit. Második lett Turi, harmadik a kissé öregecske Corollával induló Spiciék de a hatalmas VIP-sátor és a főtámogató rengeteg meghívott vendége előtt autózó Benik csak a hatodik helyet csípte el. Viszont ő tényleg a közönségnek és a TV-nek autózott.

Forrás: [origo]

Szombaton három gyorsasági szakaszt kellett kétszer teljesítenie a mezőnynek. 10 órakor indultak a nagyok és a nagy por miatt két percenkénti rajtolásnak köszönhetően, a legnagyobb rajtszámmal indulók dél körül vágtak neki a Hajmáskér közelében megrendezett első szakasznak.

Mindjárt az elején Benik megmutatta, hogy az új motort kapott Ford Focus WRC és pilótája is szereti a murvát. Második lett Turi, 4.1 másodperccel lemaradva, harmadik pedig, az előző verseny után könnyűnek találtatott autóval induló, majd kizárt, majd fellebezés után újra visszakapott pontokkal büszkélkedhető Aschenbrenner György. Spici, Herczig, Érdi, Tagai és Turán volt a további sorrend.

A második, majdnem húsz kilométer hosszú gyorsaságin Turi megverte Beniket 4.3-al.
Igen, ha visszanézzük, akkor összetettben 0.2 másodperccel a Skoda Fabia WRC-vel és Tóth Imrével a navigátori ülésben versenyző Turi Tamás vette át a vezetést. Spici is helyett cserélt Asiékkal és Turán feljött az ötödik helyre.

Forrás: [origo]

Az első kör utolsó gyorsaságiján, a 4 kilométeres körversenyen azt gondolhattuk, ez a sorrend nem változik, hiszen kevés a versenykilométer, nagy különbségek itt nem alakulhatnak ki. Azért annyi történt, hogy Benikék újra átvették az összetettben a vezetést, de természetesen csak azért, hogy legyen egy kis izgalom és a különbség most sem volt több 4 másodpercnél. Turi tehát másodikként ment be az első szervizbe, Asi, Turán és Spitzmüller volt a további sorrend.

Turiék váltója már az előző gyorson is rakoncátlankodott, a harmadikon pedig már az is szerencse volt, hogy beértek a célba, így a 35 percet nem csak a szélvédőmosással töltötték a cseh autó szerelői, váltócsere szerepelt az elvégzendő feladatok listáján.

Forrás: [origo]

A verseny és a versenykörülmények nehézségét mutatja, hogy a reggel elrajtolt 87 induló párosból, már csak 72-en értek be az első szervizbe...

A negyedik gyorsaságin Benik megduplázta előnyét és már majdnem egészen 8 másodperccel vezetett Turiék előtt. Turánék megelőzték Asiékat és ezzel már a harmadik helyen tanyáztak a vadonatúj motort kapott Skoda Octavia WRC-vel.

Újból nekivágtak az indulók a leghosszabb, húszkilométeres Márkó és Jutaspuszta között megrendezett szakasznak, ami aztán hozott izgalmat rendesen...

A mezőny eleje rendben elrajtolt, Benik 2 másodperccel ment gyorsabban Turinál. (Azért, amikor ezt a "hatalmas" különbséget olvassuk, ne felejtsük el, hogy 20 kilométerről és 12 és fél perces gyorskocsizásról beszélünk...). A célba nem érkezett meg a Turán Frigyes-Benics Kálmán páros. Mint utólag kiderült, a garanciális motorral szerelt Skoda Octavia WRC AC-pumpája mondta fel a szolgálatot és hosszas hibakeresés után, csak majd egy órás késéssel értek be a célba, így a szabályok szerint kizárták őket a további versenyből. Turánéknak az idei év nem az piros betűs évszámként fog bekerülni az emlékkönyvbe, hiszen eddig 5 futamból négyszer estek ki műszaki probléma miatt, mindannyiszor valamelyik dobogós helyről. Nem a párossal van a hiba, hiszen amikor végig ment az autó, akkor az abszolút második helyen zártak a Duna Rallye-n.

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]Ez az ötödik gyorsasági hozta a verseny egyik legnagyobb drámáját.
Az eddigi legmelegebb nap, talán legmelegebb időszakában, délután háromkor volt az első autó rajtja. A gyönyörű és nagyon morcos hangú Suzuki Swift S1600-as autóval induló Ollé Sasa - Kerék Balázs párosnak talán már a rajt után nem sokkal letört a kipufogója és a hatalmas hő és az üzemanyagtartály közelsége miatt az autó kigyulladt. Mire a versenyzők észrevették a bajt, addigra az autó bal hátsó kereke már lángokban állt. Megálltak és próbálták a tűzoltó készülékekkel eloltani a kigyulladt autót. Az utánuk rajtoló és odaérkező párosok tűzoltó készülékeit is felhasználták, már úgy tűnt sikeres a művelet, mikor is az autó újra belobbant és a tehetetlen versenyzők csak nézni tudták, ahogy a több mint 35 millió forint értékű autó megsemmisül. A negyvenöt perccel később kiérkező tűzoltóknak már csak az időközben kigyulladt aljnövényzet oltása és a roncs lehűtése jutott.

A pilóta és navigátora másnap a szervizparkban fogadta az együttérző szavakat, hiszen mindenki tudja, egy versenyautót össze lehet törni, fel lehet borítani, attól abból még az ügyes szerelők tudnak újból versenyautót faragni. A leégett autón már nincs mit javítani...

Forrás: [origo]

A szombati utolsó gyorsasági újból rövid kis körverseny volt és hogy ne legyen ez sem unalmas, Benikék autózásán látszott, hogy valami nincs rendben. A Ford hol megtorpant, hol újból teljes erővel száguldott. Mint később kiderült, az üzemanyagellátással volt gond. Nem a benzin fogyott el, hanem a benzinpumpa rakoncátlankodott, amit a nap végi szervizben orvosoltak.

Volt még munkája az esti szervizben a Spitzmüllerék Toyotáját szállító, olasz Grifone csapatnak is. A Toyota hajtása rakoncátlankodott, a miskolci pilóta úgy nyilatkozott, hogy néha olyan érzése volt, mintha egy bivalyerős hátsókerekes autóval kellett volna közlekednie. Spiciéket még az ág is húzta, pontosabban a felügyelő testület, mert 1 perces büntetést kaptak egy túlságosan levágott kanyar miatt.

Ifjabb Érdi Tiborék nagyon szépen autóztak egész nap, az utolsó gyorsasági rajtjához úgy álltak oda, hogy már az abszolút 5. helyen álltak. A normál ügymenet ilyenkor a következő: az órán látszik az idő, a navigátor visszaszámol, a pilóta elindítja a rajtprogramot és a Skoda Octavia WRC kilő a megfelelő pillanatban. Ezzel szemben ez történt: rajtprogram indul, intenzív gyorsítás helyett lefulladás, navigátor kipattan és megpróbálja betolni az autót... Mindjárt oda az egész napi harc a másodpercekért, végül a 10. helyen zárták a napot.