Hibridek helyett dízelek hódíthatnak Amerikában

Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb jelentőségűvé válhat a dízel technológia az amerikai piacon, miközben a hibridek iránti érdeklődés egyre csökken. A változás oka az, hogy a tengerentúlon lassan kezdenek rájönni, hogy a dízel legalább olyan gazdaságos, mint a hibrid.
Vágólapra másolva!

A 2007-es 653 ezerrel szemben 2012-re már 867 ezer regisztrált dízel járművel számol az egyik legnagyobb dízel befecskendező beszállítónak számító Siemens VDO. Ezzel Amerikában jóval több gázolajos autó lehet, mint hibrid, melyek száma az idei 193 ezerről 2010-ig várhatóan "csupán" 510 ezerre növekszik. Az USA-ban jelenleg néhány német luxusautó és a Jeep Grand Cherokee mellett csak pickupok és munkagépek kaphatóak gázolajos változatban. Ez azonban a közeljövőben változni fog, ugyanis a GM a Cadillac és Saturn márkák egyes modelljeiben hamarosan bevezeti a dízelmotort, és számos japán és német gyártó is több hasonló kocsival egészíti ki tengerentúli kínálatát.

Mindeközben nehéz idők várhatnak a hibridekre. A J.D. Power felmérése szerint, míg tavaly a potenciális autóvásárlók 57 százaléka vette számításba a hibrideket is új jármű vételezésekor, mára ez a szám 50 százalékra csökkent. Ugyanebben a felmérésben a dízelek népszerűsége egy év alatt 12 százalékról 23 százalékra nőtt. A változás oka az lehet, hogy az amerikaiak egyre jobban kezdenek tisztában lenni a két technológia nyújtotta lehetőségekkel, ami a gázolajas autóknak jön jól. Egy dízel akár harminc százalékkal is jobb fogyasztási mutatókkal rendelkezhet egy hagyományos benzinesnél, de a jobb típusok még a legtisztábbnak számító elektromos-benzines hibrideknél is kevesebbet fogyasztanak, miközben részecskeszűrővel hasonlóan kevés káros anyagot termelnek.

Bár ma az amerikai piac csupán 5 százalékát teszik ki dízelek és hibridek, ez az arány a gázolajzabálók előretörése következtében a jövőben jelentősen változhat.