Ezer lóerős Suzuki

Vágólapra másolva!
A japánok a Suzuki XL7 versenyváltozatával meg szeretnék dönteni a hétvégén a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóverseny pályacsúcsát.
Vágólapra másolva!

A Suzuki XL7-re hasonlító versenyautónak a nevén kívül semmi köze sincs az utcai terepjáróhoz. Csövekből hegesztett vázára szénszálas műanyagból készült karosszériát szerelnek, így a versenyautó tömege csupán 1,1 tonna. A megfelelő menetteljesítményekről egy 3,6 literes biturbó V6-os gondoskodik, ami egészen pontosan 1007 lóerős teljesítményt ad le 8500-as fordulatszám mellett. Az autó pilótája az 57 éves Tadzsima Nobuhiro, ő amikor épp nem versenyez, akkor a Suzuki WRC csapatát koordinálja. A tavalyi versenyt megnyerő, "Monster" becenevű pilóta idén nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy megdöntse Rod Millen 10:04.06 perces rekordját, amelyet az új-zélandi pilóta még 1994-ben állított fel egy középmotoros, 850 lóerős Toyota Celica versenyautóval.

Érdekesség, hogy húsz éve Walter Röhrlnek még a 10:47.85 perces idő is elég volt a rekorddöntéshez a 600 lóerős Audi Quattro S1 volánjánál. A Coloradóban található pálya egyébként 19,9 kilométer hosszú, 156 kanyart tartalmaz, az egyenesekben 6, a fordulókban 15 méter széles, és finom murva borítja. A rajttól a célig 1439 méteres szintkülönbséget kell legyűrniük a pilótáknak.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]