További részletek az új Evóról

Vágólapra másolva!
A Mitsubishi bemutatta a szeptemberben érkező Lancer Evo X négykerékhajtási rendszerét és új, dupla kuplungos sebességváltóját.
Vágólapra másolva!

Az új Lancer Evo Super All Wheel Control (S-AWC) nevű intelligens összkerékhajtási rendszere magába foglalja a többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó aktív központi differenciálművet, az elektronikus vezérlésű hátsó differenciálművet, a menetstabilizáló rendszert, és a sportosra hangolt blokkolásgátlót. Ezeknek a rendszereknek a vezérlése szorosan össze van hangolva, így a számítógép minden keréknél külön tudja szabályozni a rá jutó motorerő és fékerő nagyságát. Az Evo IX-hez képest az az újdonság, hogy az Active Yaw Control nevű (aktív sodródásvezérlő) hátsó differenciálmű olyan szenzorokat kapott, melyek a keresztirányú csúszást is mérik. Az intelligens vezérlés a gázpedál állásából és a kormánykerék helyzetéből megpróbálja kitalálni a másodperc tört része alatt, hogy mi a vezető szándéka, és a hátsó kerekek között úgy osztja el a nyomatékot, hogy az autó mindig a kijelölt íven maradjon. Első ízben kapott fékerő szabályzót az AYC rendszer, ami a Mitsubishi szerint a határhelyzetekben történő lassításnál jelentősen növeli majd az Evo X stabilitását elődjéhez képest. Továbbra is háromféle üzemmód választható az aktív központi differenciálhoz, a kapcsolót aszfalt, a murva, és a hó módba állíthatjuk.

Az új Evóban debütál a Mitsubishi első, dupla kuplungos sebességváltója is. A Twin Clutch SST nevű rendszerrel a nyomatékfolyam megszakítása nélkül lehet gyorsítani, a váltások akár a kormánykeréken elhelyezett fülekkel is lehetségesek. A Volkswagen DSG-jére kísértetiesen hasonlító, hatfokozatú erőátvitel háromféle üzemmódban, normál, sport, és s-sport állásban használható. Minél keményebb beállítást használunk, annál gyorsabbak lesznek a váltások, és annál tovább forgatja a motort a vezérlő elektronika.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]