Minden a BMW 1-es kupéról

2007.06.28. 13:39

A BMW hivatalos fotókat még nem, de információkat már közzétett a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 1-es kupéról. Bevezetésekor háromféle motorral lesz kapható, melyek közül a leggyengébb is 177 lóerős.

A tíz-húsz évvel ezelőtti BMW kupék igazi örököse lehet az 1-es kupé változata, mert kompakt méreteivel, 50-50 százalékos súlyelosztásával és relatíve könnyű karosszériájával biztosan hatalmas vezetési élményt nyújt majd. Műszakilag teljesen megegyezik az újdonság a ferdehátú 1-esekkel, de a lépcsős far miatt a hosszúság 133 mm-el, 4360 mm-re nőtt. Éppen ezért a csomagtartó térfogata 350-ről 370 literre bővült, ráadásul tovább javítják a használhatóságot a 60/40 arányban lehajtható hátsó üléstámlák is.

Kezdetben háromféle motorral, egy benzinessel és két dízellel lesz megvásárolható az 1-es kupé. A csúcsváltozat a 135i jelzésű, háromliteres, dupla turbós Otto-motor lesz, melynek motorházteteje alatt 306 lóerő lapul. Nyomatéknak sincs híján a 2007 legjobb motorjának választott erőforrás, hiszen már 1300-as fordulatszámtól 400 Nm csavarja a főtengelyt, és ez eltart egészen 5000-ig.

Menetteljesítményei nagyjából az előző M3-as BMW szintjére emelik a kis kupét, mivel 0-100 km/órára 5,3 másodperc alatt gyorsul fel, végseForrás: [origo]bességét pedig elektronika korlátozza 250 km/órában. Ráadásul a közvetlen benzinbefecskendezésnek és a fékenergia-visszatáplálásnak köszönhetően nem is fogyaszt túl sokat, hiszen a gyár szerint akár 7,7 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométeren, ami azért kissé hihetetlennek tűnik. A 135i-t csak M sportcsomaggal lehet majd megvásárolni, ami 18 colos könnyűfém felniket, sportos légterelőket, sportkormányt, ültetett sportfutóművet, hatdugattyús fékeket és különleges belső anyagokat foglal magában.


Lassúnak a 123d változat sem mondható, ezt ugyanis egy kétliteres, szintén dupla turbós dízelmotor mozgatja, meglehetős vehemenciával. Érdekesség, hogy ez a világ első olyan, szériagyártású öngyulladós motorja, ami egy liternyi hengerűrtartalomból 100 lóerőnél nagyobb teljesítményt hoz ki, ugyanis 4000-es fordulatszámnál nem kevesebb, mint 204 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre. Maximális nyomatéka ennek is kereken 400 Nm, de itt Forrás: [origo]némileg magasabb fordulatszámon, 2000-nél jelentkezik ez a hatalmas erő. 0-100 km/órára a 123d hét másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 238 km/óra lesz. Az Efficient Dynamics program keretében ezt a modellváltozatot a 120d-vel egyetemben start-stop automatikával (piros lámpánál leállítja a motort, ami a kuplung kinyomására azonnal újraindul), fékenergia-visszatáplálóval és alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal is ellátják.

Az alapváltozatként kínált 120d motorja ugyanazt a blokkot használja, de csak egy turbó lélegezteti, ezért teljesítménye is csupán 177 lóerő. Ezzel az erőforrással 7,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/óra, de akár 227 km/óráig is képes gyorsulni. A gyár szerint 4 liter gázolajjal is képes megtenni 100 kilométert, ezt majd ellenőrizzük egy későbbi teszt során.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK