Sikeresen mutatkozott be a Palik/Walter duó a Nordschleifén

Vágólapra másolva!
Ismét sikeresen szerepelt egy magyar csapat egy nemzetközi hosszú távú versenyen. A VLN bajnokság második fordulója a Nürburgringen került megrendezésre április 28-án. A 4 órás versenyen a Palik László - Walter Csaba kettős is rajthoz állt egy M3 BMW-vel.
Vágólapra másolva!

Palik László neve a tereprali szakágból ismert, de tavaly év végén már Zengő Zoltánnal elindult a Hungaroringen megrendezett FIA GT futamon, ahol ehhez a szakághoz is kedvet kapott. Walter Csaba pedig azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy első nagytúrás évében egyből abszolút 2. helyezést ért el, a többiekénél lényegesen gyengébb BMW-jével. Az ő párosuk tavaly év vége óta készült az áprilisi megmérettetésre, és idén még egyszer szeretnének eljutni a VLN egy újabb futamára.

A legendás nürburgringi Nordschleife 1927-ben nyitotta meg kapuit a motorsportok számára, egészen 1976-ig Forma 1-es pályaként is működött, amikor is Niki Lauda súlyos balesete megpecsételte a pálya sorsát. Azóta épült egy rövidebb, modernebb új GP pálya, míg a régi nyomvonal négy, hat és 24 órás versenyeknek szolgál helyszínéül. Az április 28-ai futam egy köre 24,4 km volt, ami a GP pálya rövid köréből (3,6 km) és a Nordschleife 20,8 km-es távjából tevődik össze. A Palik-Walter páros egy német csapat által felkészített BMW-vel vágott neki a versenynek. Az újoncok számára már egy 10 perces kör elérése is nagy eredmény, ehhez képest Walter 9:46 perces idővel a 71. rajtkockát tudta megszerezni a csapatnak a szombat délelőtti időmérő edzésen. A kettős a versenyen még ettől is jobban teljesített, a 224 indulóból az előkelő 48. helyen végzett. Palik László 1 óra 45 percet töltött a volánnál, váltótársa Walter Csaba 2 óra 25 percet autózott a BMW-vel. A verseny alatt eltört a versenyautójuk ülésének a rögzítése, ami megnehezítette a dolgukat, de ennek ellenére a kategóriájuk 5. helyét szerezték meg a 12-ből.

Forrás: [origo]