Új rovatot indít az [origo] autó

Vágólapra másolva!
Az [origo] már tavaly is kiemelten foglalkozott a hazai gyorsasági autósporttal, de idén még komolyabban odafigyelünk erre a bajnokságra. Egy megújult honlappal igyekszünk bemutatni hazánk talán legizgalmasabb versenyeit.
Vágólapra másolva!

A Forma-1 a világ egyik legnézettebb sporteseménye, talán csak a foci világbajnokság, na meg az olimpia vetekedhet vele, de manapság egyre több nézőt vonz az autóversenyzés több válfaja. Hazánkban a rali a legsikeresebb szakág, de azt kevesen tudják, hogy közvetlen utána a gyorsasági bajnokság következik. Igen, gyorsasági, nem gyorsulási.

A gyorsasági szakágon belül túrautó és a formaautók egyaránt megküzdenek egymással, azonban az utóbbi időkben a legnépszerűbb versenyzési forma a márkakupázás. Ilyen a Suzuki Swift Kupa, a Renault Clio Kupa, vagy az éppen idén induló Seat Leon Kupa. Ezekben a kategóriákban teljesen egyforma autókkal vívnak nem egyszer nagyon kemény test-test elleni csatákat a versenyzők, így ezek a sorozatok a nézők körben is egyre népszerűbbek.

Forrás: [origo]Az [origo] autós rovata már az elmúlt két esztendőben is külön foglalkozott ezekkel a sorozatokkal, azonban idén még nagyobb figyelmet szentelünk ennek a szakágnak, hiszen a Seat Leonokkal igazi csúcskategória érkezett hazánkba. Azoknak is akad látnivaló, akik különböző márkájú autók versenyére vágynak, hiszen az F-csoportban például igazi lóerő-háború kezd idén kibontakozni. Gyári Porschék, BMW, DTM Mercedes, sőt 600-800 lovas Evo Mitsubishik is láthatók ezeken a versenyeken, sőt nem egyszer rangos nemzetközi mezőny is összegyűlik a Hungaroringen.

Az idei versenynaptár igazán kivételesre sikerült, hiszen a Hungaroring és az Euroring mellé csatlakozott hazánk harmadik épített versenypályája is, így végre a Pannóniaringen is összemérheti tudását a mezőny. Ezek a pályaversenyek azért érdekesek, mert nem ritka a kocsik közötti kontaktus, ráadásul a pálya egy pontjából több kanyar is látható, így sokkal élvezhetőbb a verseny. Sajnos kevesen tudják, hogy a hungaroringi versenyek látogatása ingyenes, sőt az autóval nem rendelkezőket általában egy ingyenesen igénybe vehető busz hordja ki a pályára a Jószef Attila Színház mellől.

A pályaversenyek mellett lesz hegyiverseny is Orfűn és Parádsasváron. Itt egyenként indulnak a versenyzők, és csak az óra ellen küzdenek, vagyis ez gyakorlatilag egy rali gyorsaságihoz hasonlít, csak itt sokkal inkább a határon mennek a versenyzők, hiszen ezeken a rövid szakaszokon kell kihozni az autóból mindent.

Ebben a kemény szakágban idén is lesz versenyzőnk, az [origo] autója a Clio Kupában fogja az ellenfeleket riogatni. Reményeink szerint autós újságírónk ehhez hasonló kemény csatákban vesz majd részt a Clio Kupa élmezőnyében.


Az új oldal természetesen folyamatosan követi a gyorsasági szakág eseményeit, versenyeit, különös tekintettel a három márkakupára. Terveink szerint rengeteg fényképpel és belső kamerás videokkal szolgáljuk ki olvasóinkat, de lesz néhány játék is.