A Porsche akkor kapott kedvet a terepralihoz, mikor két, szériaközeli állapotú Porsche Cayenne-el induló privát csapat tavaly megszerezte az első és a második helyet ezen a nem mindennapi viadalon. Az idei verseny rajtja Moszkvában lesz augusztus 2.-án, célja két héttel és 6600 kilométerrel odébb, a mongóliai Ulan Batorban. A rali óriási folyókon, és a Góbi sivatagon is átvezet, így a Porsche Cayenne S versenyautókat még az ilyen kemény próbákra is felkészítették.
Szinte csak a motorhoz nem nyúltak hozzá, de kár is lett volna, mert a 385 lóerős, feltöltő nélküli V8-as így is elegendő erőt biztosít, csak egy könnyített sportkipufogót szereltek rá. A hátsó tengelyre zárható differenciálművet tettek a jobb terepjáró képesség érdekében, de ezt a normál Cayenne-ekhez is bárki megvásárolhatja. Masszív védőlemezeket is felszereltek az autó aljára, az érzékeny részek megóvása érdekében. Belekerült még a verseny Porschékba a légrugózás is, ami nehéz terepen jön jól, mert képes úgy megemelni a karosszériát, hogy akár a 75 centis folyók se jelentsenek akadályt, persze egy ilyen mutatványhoz a légbeszívó nyílások megemelésére is szükség volt. A Cayenne külső felszerelését a terepgumik, a tetőre tett lámpasor, illetve a csörlő teszi teljessé, a narancsszínű csíkozást a 911 GT3 RS inspirálta
Belül sem maradt minden a régiben, ugyanis bukócsövet építettek be, és a hátsó üléspadot, helyére tárolórekeszeket, hidraulikus emelőt, két szerszámos dobozt, két trepnit, és két pótkereket tettek. A Cayenne eredetileg pedállal működtetett rögzítőfékjét hagyományos kézifékre cserélték, így a szűk kanyarokban a pilóta ezzel is tudja segíteni a méretes kocsiszekrény befordulását.