Felfüggesztette kifizetéseit az Il Ferro

Vágólapra másolva!
Az autós reklámokról elhíresült cég már február vége óta nem fizetett az ügyfeleinek, ám erről csak a napokban jelent meg hivatalos közlemény: a cég vezetőjének nyilatkozata szerint három hónapra felfüggesztik a kifizetéseket.
Vágólapra másolva!

Körmendi Ákos, aki február óta az IL Ferro Kft. tulajdonosa és ügyvezetője a Népszabadságnak megerősítette, hogy cége olyan pénzügyi helyzetbe került, ami miatt a szerződésekben egyébként is biztosított háromhónapos szerződés-felfüggesztési jogával kénytelenek élni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a február óta pénzükre váró ügyfelek, további hónapokat kénytelenek kivárni. Az [origo] által megkérdezett il ferrós autósok arról számoltak be, hogy "már várható volt valami hasonló bejelentés", ugyanis a cégtől utoljára februárban kaptak pénzt, a márciusi eleji szemlét - amikor az autók kilométer-órájának állását ellenőrzik - a hónap végére tolták, de azóta sem fizettek, sőt, az áprilisi szemlét is hónap végére tették.

"Egyszerűen leszedem a matricát és kész, ebből már szerintem soha nem lesz pénz" - mondta az egyik felmatricázott autó kissé elkeseredett tulajdonosa megkeresésünkre a hír hallatán, hozzátéve, hogy azért így is tudja majd fizetni a részleteket, csak az fáj neki, hogy mínuszban zárta a kalandot, mert még két hónap kellett volna ahhoz, hogy nullán legyen. Sokan vannak azonban, akik úgy gondolták, hogy megfelelő anyagi háttér nélkül az Il Ferrotól kapott pénzből fedezik autójuk törlesztőrészletét, számukra a fenti bejelentés azt jelentheti, hogy meg kell válni kedvencüktől, ugyanis a hitelező bankok és leasingcégek nem várnak hónapokig. A Népszabadság számításai szerint az IL Ferro - a két hét múlva esedékes áprilisi részlettel együtt - mintegy milliárdhoz közelítő tartozást görget maga előtt.

Drága belépés

Ahhoz, hogy valakinek matrica legyen az új, vagy használt autóján, meglehetősen borsos árat kellett fizetni: az Il Ferro maximum ötéves korig foglalkozott a "jó állapotú" használt autókkal, amelyekre két, illetve öt évre kerülhetett matrica. Két év esetében 180 ezer forintos regisztrációs díjat kellett fizetni, míg öt év vállalása esetén 333 ezer forintot kellett az Il Ferrónál hagyni, amelyért cserébe havi 50 ezer forint kifizetését vállalta a szerződésben.

Nem kevés pénzbe került az újautós belépés sem, ez esetben ugyanis az ügyfél csak az Il Ferróval - jutalékért - szerződésben álló márkakereskedésekben vásárolhatott autót, méghozzá kőkemény listaáron, meghatározott feltételekkel, úgy, hogy kedvezményt egyáltalán nem vehet igénybe és szervizelnie is a vásárlás helyén kell a járművet. Az Il Ferro ez esetben maximum 40 ezer forintig vállalja a havi részletek fizetését a szerződésben. Az autó márkájától és típusától, továbbá az aktuális akcióktól függően a listaáron való vásárlás több százezer forint mínuszt is jelenthetett a belépőknek.

A reklámautós bizniszbe csak azoknak volt érdemes belevágniuk, akik sokat használják autójukat (és tisztán tartják - ezt szúrópróbaszerűen is ellenőrizhetik, többszöri lebukás után szerződésbontás a büntetés). A havi fixért cserébe ugyanis az Il Ferrónál napi negyven kilométert kell megtenni (csak a vasárnapok és munkaszüneti napok nem számítanak), azok számára azonban, akik a cégeken keresztül vásárolnak új autót, "csak" harminc kilométer a követelmény. Az Il Ferrónál korábban lehetőség volt arra, hogy az ügyfelek havonta egyszer e-mailben beküldjék a kilométeróra aktuális állásáról készült fényképet, ilyen már nincs: (februárig) minden hónap elején a telephelyek egyikén meg kellett jelenni szemlére, ahol az Il Ferro rögzítette a kilométerállást.

Az Il Ferrohoz hasonlóan működő, másik nagy autóreklámozással foglalkozó cég, a Hírautó honlapján az alábbi közleményt tette közzé ügyfelei megnyugtatása érdekében: "A rémhíresztelésekkel ellentétben a Hírauto Kft. a szerződésben vállalt feltételek szerint fizeti kedves ügyfeleit."