GM: vége a hátsókerékhajtásnak

Vágólapra másolva!
Az új amerikai törvénymosósítások miatt a General Motors szinte összes hátsókerék-meghajtású autójának fejlesztését leállította, mert az ún. CAFE törvény tíz év alatt 30 százalékkal csökkentené az amerikai gyártók flottafogyasztását.
Vágólapra másolva!

Az új szabályozás 2017-re 34 mérföld/gallonos (6,9 l/100 km) fogyasztásra kényszerítené az amerikai gyártókat, ami jóval alacsonyabb a mai 27,5-nél (8,5 l/100 km). Bob Lutz, a GM alelnöke a Chicago Tribune-nak adott nyilatkozatában elismerte, hogy a jelenlegi technológia mellett a GM képtelen olyan hátsókerék-meghajtású járműveket készíteni, amik megfelelhetnének a szigorú szabályoknak.

A GM új, Zeta elnevezésű padlólemezére épülő hátsókerék-meghajtású autók erősebbek, de jelentősen nehezebbek is elsőkerék-meghajtású társaiknál, ezért szinte lehetetlen a kívánt fogyasztáscsökkentést elérni velük. Ez azt jelenti, hogy a cég, a már majdnem kész Chevrolet Camarón kívül, az összes jelenleg tervezett hátsókerékhajtású modelljének fejlesztését leállította. Ez főleg olyan amerikai autókat érint, mint Pontiac GTO következő generációja, a Chevrolet Impala tervezett utódja, vagy különböző Buick és Cadillac modellek.

Forrás: [origo]

Az új Camaro megúszta

Mivel a CAFE-törvény végleges változata még nem készült el, a leállás akár időleges is lehet, ám Lutz már most figyelmeztetett, hogy az esetleges szigorú szabályok legalább 5 ezer dollárt emelnének az új autók árán. Az alelnök azzal vádolta az ország vezetőit, hogy ahelyett, hogy például a benzinár emelésével, közvetett módon késztetnék a gyártókat jobb emissziós mutatók elérésére, a mostani lépéssel minden felelősséget elhárítanak maguktól. Lutz leginkább attól tart, hogy a megnövekedett előállítási költségek teljesen ellehetetleníthetik az amúgy is válságban lévő GM működését.