Versenypályára született

Vágólapra másolva!
A Honda a New York-i Autószalonon bemutatta az S2000 lecsupaszított, sportfutóművel szerelt változatát, amelyet elsősorban versenypályás használatra ajánlanak.
Vágólapra másolva!

A Honda S2000 CR elkészítésekor a minél jobb súly-lóerő arány volt a mérnökök célja, ezért egy sor kényelmi berendezést elhagytak az autóból. Aki ezt a kivitelt választja, annak nem jár alapáron se CD-lejátszós rádió, se légkondicionáló berendezés, sőt, még a vászontetőt is kihagyták belőle, helyén egy újabb csomagtartó keletkezett. Ezekkel a változásokkal 40 kg-mal lett könnyebb a roadster, pedig egy alumínium keménytetőt is adnak a kocsihoz. Gondosan megtervezett légterelő készlet is jár a CR-hez, ami a Honda szerint hatékonyan csökkenti a karosszériára ható felhajtóerőt. Közvetlenebb áttételezése miatt a kanyarokban kevesebbet kell forgatni a kormányon, de a futómű beállításait is sokkal keményebbre vették új rugók, lengéscsillapítók és vastagabb stabilizátorok alkalmazásával. Lecserélték a felniket is, a hátsókra ráadásul a normál S2000-énél szélesebb Bridgestone abroncsokat húznak. Belül is számos változás jelzi, hogy nem egy mezei S2000-rel van dolgunk: a különleges üléshuzatokat sárga cérnával varrták, új váltógombot szereltek fel, és a műszerfalra kevlár díszbetéteket tettek. A motorhoz nem nyúltak, de a 2,2 literes, 237 lóerős VTEC erőforrás már így is annyira ki van hegyezve, hogy további lóerőket csak valami drasztikus beavatkozással lehetne belőle kihozni.

"A Honda S2000 CR az az autó, ami a legközelebb áll a Honda versenyautókhoz, pedig rendszámot visel, és duda is van rajta. A felszereltsége és a tulajdonságai mind azt a célt szolgálják, hogy minél jobb köridőket lehessen elérni vele valamelyik versenypálya nyílt napján."- mondta John Mendel, a Honda Amerikai részlegének elnök-vezérigazgatója. A legkeményebb S2000 ősszel kerül az észak-amerikai Honda szalonokba, európai árusítása sajnos nem valószínű.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]

S2000 Mugen-módrahttp://www.origo.hu/auto/20070116honda.htmlDreamster - Honda Mugen S2000http://www.origo.hu/auto/20050211dreamster.html