Vágólapra másolva!
A Jeep hároméves modelljén csak apró finomításokat végzett, a legfontosabb változás egy új V8-as motor bevezetése lett.
Vágólapra másolva!

A New York-i autószalonra időzíti a Jeep a 2008-as modell Grand Cherokee bemutatását, amelyen nagyítóval kell keresni a különbségeket a régebbi változathoz képest. Talán a megnyújtott hűtőmaszkról és az új fényszórókról lehet legkönnyebben felismerni az új "csirkét", ez utóbbiaknak már nem csak a teteje, hanem az alja is kör alakú, így jobban illeszkednek a Jeep arculatához. Áttervezték az első lökhárítót is, ebben lejjebb költöztek a ködlámpák, és más lett a légbeömlő formája is. Sokkal érdekesebb, hogy egy vadonatúj, 4,7 literes, hengerenként kétgyertyás V8-as benzinmotort is kapott a ráncfelvarrással az autó, ami a hasonló hengerűrtartalmú elődjénél 24 százalékkal erősebb (291 lóerő), 6 százalékkal nyomatékosabb (437 Nm), és még valamivel takarékosabb is. A motort felkészítették a bioetanolos (E85) üzemanyaggal történő működésre is.

Sokat fejlődtek a Grand Cherokee-hez rendelhető feláras szórakoztató-elektronikai rendszerek, már műholdas TV-vevőt, érintőképernyős, és hanggal is vezérelhető navigációs rendszert, 20 gigabájtos merevlemezt, iPod csatlakozót és folyadékkristályos képernyőket is lehet rendelni. Szebb és puhább anyagokból építik ezentúl a műszerfalat, a kormányt is vadonatúj darabra cserélték. Fejlettebb menetstabilizáló rendszerének hála a 2008-as Grand Cherokee is tartalmazza már az olyan terepjárós extrákat, mint a HDC nevű lejmenet automatika (meredek emelkedőn magától, pedálkezelés nélkül learaszol az autó egy bizonyos sebességgel), a HSA nevű elindulást segítő automatika (elinduláskor a fékpedál felengedését követően még megmarad a fékhatás, csak a gázpedál érintésére szűnik meg), vagy a TSC nevű utánfutó stabilizáló program.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]