Fehér hollók a ralibajnokságban

Vágólapra másolva!
Két teljesen új kategória indul útjára a hazai ralibajnokságban. Az S2000-es és Dízel Kupa az eddig látottak alapján nem igazán vonzza a versenyzőket, de azért már az első fecskék megjelentek.
Vágólapra másolva!

A hazai ralibajnokságban két új kategória került kiírásra, mindkettő egy nemzetközileg már elkezdett folyamat részeként. Az S2000-es kategória már nem új keletű dolog. Az olasz bajnokságban már tavaly is ment egy Grande Punto, idén viszont már megrendezik az IRC-bajnokságot is. Ez magyar szempontból azért fontos, mert a tavalyi évet érdekes körülmények között befejező ifj. Tóth János, Bahor Bea páros elindul három IRC-futamon, amely egyébként 9 futamból áll, sőt a bajnokság maga már el is kezdődött. Ez Janikáékat nem érinti, hiszen ők a belga, olasz és a cseh versenyen vesznek majd részt, tehát maradnak Európában.

Forrás: [origo]
további képek Duentől...

Sajnos a páros a hazai bajnokságban viszont nem tervez egész idényt, ami abból a szempontból logikus, hogy ez a 207-es valószínűleg az egyetlen S2000-es kategóriájú autó lesz. A WRC-kel biztosan nem tudja majd felvenni a versenyt, így hát az N-es autókkal küzdhet csak, amelyeket meg illene egy gyári autóval megverni. Ezért a páros csak két aszfaltos futamot tervez idén itthon, a miskolci verseny mellett még egy év végi futam férhet bele.

Az első turbódízel a hazai ralibajnokságban

Az S2000-es kategória mellett a másik újdonság a Dízel Kupa, amelyben már nagyobb létszámot várhatunk, de egyelőre csak egy páros mutatta be autóját és adta le nevezését az évadnyitó Eger Ralira. Eddig úgy látszik, hogy csak az Opel látott fantáziát ebben a kategóriában, ami a részükről érhető, hiszen az Opel dízel versenyautói már különböző 24 órás versenyeken bizonyítottak.

Forrás: [origo]
további képek Duentől...

A pilóta és a márka párosítása már nem meglepetés, hiszen Bessenyey Zoltán már 2005 óta megy Opellel, de erre az évre kicserélődött az autó, a navigátor és a szervizháttér is. Bessenyey eddig egy G-s Astra OPC-vel ment az N3-as kategóriában, tavaly már sikerült futamot is nyernie, és többször végzett dobogón. Az autó azonban már megérett a váltásra, ezért az idei évre egy igazi különlegességgel készültek. Az Opel támogatása révén egy 1.9-es turbódízel Astra GTC-vel indulnak idén az új dízel kategóriában, ahol egyelőre ők az egyetlenek. Az új versenyautót a csapat felkérésére a Hadik Rally Team készítette el, és a szezon során ők is fogják szervizelni. Erre az évre Bessenyey Zoli navigátort is váltott, egy nagyon tapasztalt versenyzőt ültetett be maga mellé a jobb egybe. Papp György eddig szinte minden kategóriában ült már, tapasztalata sokat segíthet az eredmények elérésében.

Opel Astra GTC CDTi (N/4)

A jelenleg futó Astrát 2006 nyarán homologizálta az FIA, így tulajdonképpen ez lesz az első teljes versenyéve a modellnek. A legújabb technikát képviselő autóban 1,9 literes CDTi erőforrás dolgozik, amely szériában 150 lóerő leadására képes. Ezt a számítógépes tuningolás, valamint a módosított kipufogórendszer segítségével jócskán megemelték, körülbelül 200 lóerős lesz, míg a forgatónyomatéka a 400 Nm-es álomhatár fölé emelkedett. A várakozás szerint a nagyon nyomatékos motor egy hatsebességes egyenes fogazású váltón keresztül fogja meghajtani az első kerekeket, természetesen a sperr difi sem maradhat el. Az autó futóművét is alaposan átépítik, az Öhlins által gyártott ralira szánt teleszkópok kerülnek bele. A későbbiek folyamán az autó nagyobb féket is kaphat, amire az aszfaltos versenyeken szükség is lehet.

Forrás: [origo]


A viszonylag furcsa kategóriabesorolás miatt a dízel Astra az N4-es kategóriában lesz értékelve, vagyis kétkerekes létére egy mezőnyben lesz a négykerékhajtású turbós, benzines Mitsubishikkel, Subarukkal. Pont ezért nagy eredményre az N4-ben nincs esély, ugyanakkor egy pontszerzés már szenzációszámba menne. A csapatnak lényegében ez a célja, és természetesen a Dízel Kupa megnyerése.