A BMW hibrid technológiától való tartózkodása érthető, hiszen a mai dízelek szinte minden helyzetben jobb fogyasztási mutatókat tudnak felmutatni a hibrideknél. A benzines-elektronikus meghajtású autók egyedül a folyamatos megállásokkal tarkított városi közlekedésben élveznek előnyt.
Ennek ellenére a BMW a DaimlerChryslerrel karöltve nemrég új hibrid-technológiák fejlesztésébe kezdett, bár a német gyártó ígéri, csak akkor adják hozzá modellkínálatukhoz a környezetbarát autókat, ha azok normális körülmények közt is megverik a jelenlegi dízeleket. Ennek megfelelően az első hibrid BMW hajtáslánc valószínűleg az 5-ös sorozat következő generációjában kerül majd a kereskedésekbe. Ezt követheti 2010-ben egy esetleges X5 hibrid, ami a Lexus RX400h-nak jelenthet kemény konkurenciát. A BMW hibridek különlegessége, hogy mindkét modellben dízel-elektromos hajtás lesz, ami drágább, de alacsonyabb fogyasztású, mint a benzinmotor-elektromotor párosítás.