Itt az új Toyota Corolla

Vágólapra másolva!
Negyven éve gyártanak Corolla néven autót, összesen több mint 32 milliót sikerült eddig eladni belőle. Ezek után milyen céljai lehetnek a Toyotának a 10. generációval? Hát persze, hogy a piacvezető pozíció elérése.
Vágólapra másolva!

A Toyota Corolla manapság az egyik legjobban hangzó márkanév az autós világban. Talán még a Volkswagen Golf ilyen, de a Golf az évek folyamán sokat vesztett az értékéből. Míg régebben a Golf volt a nagyágyú, mostanság már a Corolla hangzik jobban, de erről a két cégnek bizonyára drasztikusan más a véleménye. A tények mindenesetre azt mondják, hogy a Corolla több mint 40 éve létezik, és ezalatt 32 millió darabot gyártottak le belőle, ezzel bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe is.

A Toyota 1966-ban mutatta be először a Corollát, akkor még nem is sejtette, hogy ekkora sikertörténetet ír vele. A héten hazánkban is bemutatkozott a X. generáció, mely sok szempontból más, de a gyáriak szerint ez is továbbviszi a Corolla-irányvonalat.

Az új autó sok tekintetben szakít a hagyományokkal, például ezentúl csak a lépcsős hátú változatot hívják Corollának. A klasszikus ferdehátú Auris néven jön majd márciusban, míg a kombi egyszerűen csak megszűnik. Ezt is megértük, de állítólag jön majd egy új modell a hiány pótlására. A limuzin változattal nagy reményeik vannak, hiszen a C szegmensen belül évről évre nő a szedánok eladása.

Forrás: [origo]

A Corolla pozicionálása is megváltozott, hiszen eddig praktikus, funkcionális autó gyártása volt a fő szempont, azonban az új modellnél már a forma, sportosság és a minőség kiemelt szerepet kapott. A gyáriak szerint egy modern, haladó autót alkottak, amely egy kategóriával feljebb is helyt állna. Sokat tettek ennek érdekében, a minőség és a méret is megváltozott. Az autó 13 centiméterrel hosszabb lett, miközben a tengelytáv nem változott. A szélesebb padlólemeznek köszönhetően a szélesség 5 centivel nőtt, ezáltal a nyomtáv is nagyobb lett elöl-hátul. Az utasok hátrább és lejjebb ülnek, ezáltal sokat változott a térérzet, hiszen a fejtér nagyobb lett.

A csomagtartó is 450 literes, vagyis nem lehet gond a poggyászokkal sem, ráadásul még kellemesen is pakolható.

Forrás: [origo]

A Corollánál ismét nagy hangsúlyt fektettek a zajszintre, éppen ezért az új modellben is rengeteg apróság gondoskodik arról, hogy hozza az Avensis alacsony zajszintjét. A motor alulról burkolva van, a padlólemezen kis légterelőket helyeztek el, az első hossztartók pluszmerevítéseket kaptak, miközben a nagyobb fémfelületek rezonanciáját is csökkentették. Természetesen a motorválasztékban is történt módosítás, hiszen egy új, erősebb 1,6-os motor lépett be. Az új egység 124 LE leadására képes, a Lexusból ismert, kettős VVT-i szelepvezérlést kapta meg, így alul is nyomatékos, és felül is erős. A károsanyag-kibocsátása sem rossz, a Toyota sokat vár ettől a motortól. Alapmotornak megmaradt a 97 lovas 1,4-es benzines, míg a dízel kínálatban az 1.4 D-4D mellé bejött az Avensis kétliteres, 126 lovas D-4D-je. A Corolla könnyebb és kisebb az Avensisnél, tehát ez a motor ebben a modellben rugalmasabban teljesít. A hajtásban nem újdonság a robotizált váltó, azonban ennek a váltónak az elektronikáját újraprogramozták, ami annyit jelent, hogy gyorsabban és finomabban vált. Ezt az ötfokozatú váltót az 1,4-es dízel vagy az 1,6-os benzines motorhoz lehet választani. Újdonság, hogy a kormányon található fülekkel is lehet váltani.

Forrás: [origo]

Természetesen az autó felszereltsége is javult a modern igényeknek megfelelően. Már széria az mp3-lejátszós hifi, a fékasszisztens, rendelhető kulcs nélküli rendszer, sebességhatároló, 9 légzsák (az alapmodellben 4 van) és a menetstabilizáló rendszer. Pontosabban ez utóbbi a négy felszereltségi szintből a felső kettőben széria, de elképzelhető, hogy opcióként a többihez is rendelhető lesz.

Az új Corolla ára az 1,4-es benzines motorral és alapfelszereltséggel 3 910 000 forint, vagyis kicsivel drágább lett, mint a régi, hiszen a négyajtós Corolla eddig 3,8 millióról indult. Az 1,4-es dízelmotor felára 410 ezer forint, az 1,6-os benzinesé 490 ezer forint. A 2000-es turbódízel csúcsmodell, a Sol Executive csomaggal 6,1 millió forint, de ebben már szinte minden földi jó megtalálható. A modell már rendelhető a kereskedésekben, de a kínálat igazából csak az Auris márciusi megjelenésével válik teljessé.

Forrás: [origo]

Addig is érdemes kipróbálni az új modellt, amire egy nagyon rövid kör során nekünk is volt alkalmunk. Az autó tényleg csendesebb lett, emellett belül tágasabb. A műszerfal kialakítása magáért beszél, és a felszereltség sem rossz. Az új optitron műszereket még szokni kell, ugyanakkor a limuzin nagy utasterével és csomagtartójával jobban megfelel a klasszikus családi igényeknek. A futómű hangolása kellemes, az 1,6-os motor pedig jó választásnak tűnik. Minderről bővebben egy későbbi teszt keretében írunk majd.