Bemutatták a BMW X6-ost

Vágólapra másolva!
A BMW új szabadidő-autójában a kupészerű karosszéria alatt igen fejlett műszaki megoldásokat találunk. Ebben a modellben mutatkozik be az új, ikerturbós benzines V8-as és a Dynamic Performance Control nevű hátsó differenciálmű, amely képes a nyomatékot variálni a két hátsó kerék között.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Felül kupé, alul terepjáró: furcsa öszvérjármű lett az X6-os
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A BMW X6 alapvetően az X5 technikájára épül, de karosszériája valamivel szélesebb és alacsonyabb, mint a testvérmodellé. A kupészerű tetővonal erős esésbe kezd az autó közepe táján, de ennek ellenére a bajorok váltig állítják, hogy magas növésűek is elférnek majd a hátsó sorban. Ők viszont legfeljebb ketten lehetnek, mivel csak két ülést tartalmaz a hátsó pad, azok viszont mind kényelemben, mint oldaltartásban összemérhetőek az első ülésekkel. A csomagtartó 570 literes, ez 50 literrel kevesebb, mint az X5 esetében.

Forrás: [origo]

Nem terepjárásra, hanem nagy kanyarsebességekre hangolták a futóművet
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A X6-os legnagyobb újdonsága az ikerturbós, 4,4 literes, benzines V8-as motor, ami 400 lóerős teljesítménnyel, és 609 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Ez a legerősebb motor, amit a BMW valaha beépített egy összkerékhajtású autóba. Különlegesség, hogy a két hengersor közé illesztették be a feltöltőket, így viszonylag kompakt méretű maradhatott az erőforrás. Mindkét gyorsreagálású, kisméretű turbó egy-egy hengersort lát el nagynyomású levegővel, a hatékonyságot pedig tovább növeli a piezokristállyal vezérelt közvetlen benzinbefecskendezés. A BMW X6 xDrive50i elnevezésű csúcsmodell 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára. Ilyen adatok mellett kissé optimistának tűnik a 12,5 literes átlagfogyasztás, amit a gyár megadott, különösen annak fényében, hogy az összes X6-hoz hatfokozatú, kormányról kézzel is kapcsolható automatikus váltó jár alapáron.

Forrás: [origo]

Nehéz lesz hátrafelé kilátni az X6-osból. Rendesen domborodnak a sárvédők
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A másik benzinmotor a 335i-ből ismert ikerturbós, háromliteres soros hathengeres erőforrás, ami az X6-ban 300 lóerőt és 400 Nm-t tud. Ez is elég azonban ahhoz, hogy a kéttonnás óriás 6,7 másodperc alatt százra gyorsuljon és hogy elérje a 240 km/órás végsebességet. Az X6 xDrive35i elnevezésű változat gyári átlagfogyasztása még hihetetlenebb, mint a V8-asé, 10,9 liter száz kilométeren.

Európában természetesen dízelmotorokkal is választható lesz az X6. Mindkét erőforrás háromliteres, soros hathengeres, az egyturbós teljesítménye 231, az ikerturbósé pedig 286 lóerő. 0-100 km/órára 8, illetve 6,9 másodperc alatt gyorsulnak, végsebességük 210, illetve 236 km/óra. A gyengébb 8,2, az erősebb 8,3 liter gázolajat éget el száz kilométerenként.