Loeb nyert, Grönholm kiesett Írországban

Vágólapra másolva!
Új helyszínen, Írországban rendezték meg a 2007-es rali-világbajnokság utolsó előtti futamát. A verseny előtt Marcus Grönholm vezette a világbajnoki ponttáblázatot, négy ponttal megelőzve a tavalyi bajnokot, Sébastian Loeböt, de a végére megfordult a sorrend
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]


Grönholm nyerte a szuperspeciált, de szombaton hamar búcsúzott


Csúszós aszfalt várta a mezőnyt az első Ír-ralin. Keskeny utak, nagy tempó, derékszögű kanyarok, mindenhol árok. És persze eső, minden mennyiségben. Vajon az ír meteorológusok hogy mondanak időjárás-jelentést? Tegnap esett, ma esik, és holnap is esni fog.

Az ír rali összefoglalót ugyanígy kezdhettük volna: minden nap esik... valaki.
Szinte az egész mezőny esett, kelt. Volt, akinek nem sikerült továbbmenni, volt, akinek igen. Nem volt nehéz hibázni ezen a versenyen, a pályák állapota folyamatosan változott a saras felhordásoktól és a lecsapódó párától, de a hepehupás aszfalt sem könnyítette meg a pilóták dolgát.

Marcus Grönholm nyerte a szuperspeciált, de aztán nem sikerült befejeznie a futamot, mert a negyedik szakaszon kicsúszott. Épp egy széles, kétsávos úton autózott a Ford első számú versenyzője, mikor egy hosszú jobbos kanyarban kicsit nagyobb volt a tempó a kelleténél, a gumik tapadása megszűnt, és Marcus nem tudta az úton tartani a Ford Focus WRC-t. Csak egy kőfal mentette meg a finn párost attól, hogy a ne a jéghideg tengerből kelljen őket kihalászni. A halászat elmaradt, de a verseny befejezése is, hiszen sem Grönholm, sem az autó nem volt képes folytatni a versenyt. Marcust kórházba vitték, mert rövid időre elvesztette eszméletét, de mint később kiderült, szerencsére nem komoly a baj. Versenyautója bal oldali kerekein viszont nem csak összetartást kellett volna állítani, így e két ok bőven elég volt ahhoz, hogy a bajnokaspiráns újabb nulla pontos versenyt pipáljon ki a világbajnokság finisében.



Grönholm végzetes hibája

Marcus Grönholm így nyilatkozott a kórházból kijövet: "Amikor fékeztem, az autó megcsúszott. Annyit tudtam tenni, hogy ne szemből menjünk neki a falnak, elfordítottam az autót. Nagy ütés volt, hiszen az autó azonnal megállt. Az én oldalamon mind a két kerék kitört, és bár még fáj a nyakam, de rendben vagyok. Még sok kilométert kell autóznia Loebnek itt Írországban, hogy pontokat tudjon szerezni, úgyhogy nem adom fel a reményt."

Ugyanezen a gyorsaságin a Subaru Team is betlizett, hiszen Atkinson és Pons is bokrokat gyűjtött csokorba az Impreza WRC első spoilerével. A növényekkel való találkozást még csak-csak kibírták volna a kék autók, de a mögöttük lévő kövek végül megadták a kegyelemdöfést. Bár mindketten tovább tudtak menni a baleset után, de az ötvenedik futamán induló Atkinson több mint húsz percet időzött bent a gyorson, Pons pedig ment volna, de a nézők figyelmeztették, hogy ég az autó alja, így megállt, és önkéntes tűzoltóként mentette a Subarut.

Forrás: [origo]

A versenyautó legnagyobb ellensége a tűz - tudja ezt Xavier Pons is...


Grönholm tehát bízott abban, hogy megismétlődhet a Japán-ralin történt eset, és a nagy rivális, Sébastian Loeb nem bírja majd a nyomást, és esetleg ő is odacsapja valahova az autóját.


Valóban hibázott Loeb, mint ahogy sokan mások is, de az egykori tornásznak ezúttal szerencséje volt. Egy derékszögű kanyarban túlcsúszott, de szerencsére csak egy kis táblát döntött fel, és egy tolatás után folytatni tudta a versenyt. Jellemző volt erre a kanyarra, hogy Hirvonen és Petter Solberg is besokallt itt. Ahogy Solberg összegezte a nap végén: "Annyira drámaiak a körülmények, néha úgy kell vezetni, mint a nagymamám. Lassan, megfontoltan."

Az első nap végén a sorrend: Loeb, Sordo, Latvala, Hirvonen, Solberg és a legjobb privát versenyző a Subaruval induló brit Guy Wilks.



Henning Solberg bukása