Egységesített alvázak a VW-nél

Vágólapra másolva!
Mindössze négy platformra épülhetnek a jövőben a VW-csoporthoz tartozó márkák különböző autói. A költséghatékony módszerrel a VW könnyebben érheti el 2018-ra kitűzött célját, hogy évente 10 millió autót gyártson és értékesítsen.
Vágólapra másolva!

Mivel a Volkswagen tavaly 5,7 millió autót adott el világszerte, a tíz év alatt teljesítendő terv igencsak ambiciózusnak tűnik. A platform-egységesítés eredményeként a jövőben az Audi, a Seat, a Skoda, a Lamborghini és a Bentley is a németek által fejlesztett alkatrészcsomag valamelyikét használhatja majd. A négy platform közül az MLB elnevezésűre épített modellek már most is futnak az utakon, ugyanis erre épülnek az Audi A4-es és A5-ös típusok. Az első-, és összkerék-meghajtású hosszában beépített motorral rendelkező nagyméretű típusokhoz készült padlólemezt az új A6-hoz és A8-hoz is felhasználják, de az MLB-re épül a következő VW Phaeton és a Bentley Continentalja is.

A legnagyobb szerep azonban minden bizonnyal a hangzatos MQB jelzésű platformnak jut majd: a keresztirányban beépített motort használó első-, és összkerék-meghajtású modellekhez készülő MQB platformot a kisautóktól kezdve akár a Tiguan is használhatja majd. A VW szerint ez a padlólemez körülbelül 20 típusba kerülhet, ami azt jelentené, hogy évente nem kevesebb mint 6 millió autó épülne erre a platformra. Az első MQB-t használó modell 2010-ben jelenhet meg és ha minden igaz ez az új VW Touran lesz majd. Egyébként a jelenlegi legnagyobb számban készülő platform a Golfban is megtalálható PQ35/46, mely nagyjából 2,3 millió autóban található meg.

A farmotoros MHB platformnak is kiemelt szerep jut, ezt használják majd ugyanis a jövőben a csoport kisautói, köztük a VW Up! tanulmányra épülő szériamodellek is. Végül a készül egy egyelőre névtelen középmotoros platform is, mely a jövő Audi R8-jaiba, Lamborghinijeibie kerülhet, de állítólag egy esetleges "olcsó" Bugatti is ezt a csomagot használná. Az egységesítés teljes logikus lépésnek tűnik a VW részéről. Az azonos platformok széleskörű használatának köszönhetően 40 százalékkal csökkenhet egyes típusok fejlesztési költsége, és legalább ennyire fontos az is, hogy a kész csomagoknak köszönhetően a VW villámgyorsan tud majd autókat fejleszteni, gyorsan reagálva ezzel a piac változásaira.