A jelenlegi Formula-1-es világbajnok Fernando Alonso céges autóját temérdek szénszálas elem felhasználásával 1600 kg-ról 1300 kg-ra sikerült lefogyasztaniuk a cég mérnökeinek. Bár a motorháztető alatt található 650 lóerős 5,5 literes, kompreszoros V8-ashoz nem nyúltak, az autó így is jelentősen fürgébb az eredeti modellnél. Míg a 2003-ban bemutatott SLR-nek 3,6 másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy helyből 100 km/órára felgyorsuljon, az új modellnek ehhez már pusztán 3 másodperc is elegendő. Az autó végsebessége változatlanul 337 km/óra, amivel a leggyorsabb szériaautók közé tartozik a világon.
A könnyűsúlyú kocsiból mindössze 21-et készít a gyártó, ezzel garantálva a modell exkluzivitását. Ha esetleg ennyi erővel nem lennénk megelégedve, az egykori AMG-s Hartmut Feyhl által alapított RENNtech tuningcég kérésünkre 722 lóerősre növeli az 5,5 literes motor teljesítményét, a végletekig megvadítva ezzel a SLR 722-t.