Városi roadster a Daihatsutól

Vágólapra másolva!
Egy kisméretű keménytetős roadster tanulmánnyal lepte meg a Frankfurti Autószalon látogatóit a Toyotához tartozó japán márka. Az egyelőre OFC-1 névvel ellátott csöppség a Copen utódja lehet.
Vágólapra másolva!

Alapkoncepcióját tekintve az OFC-1 sok hasonlóságot mutat a Copennel, az új koncepcióautó azonban sportosabb kinézetű elődjénél. Három részből álló, üvegből készült kemény teteje 10 másodpercnél is hamarabb tűnik el a modell hátuljában, ahol csak annyi helyet foglal, hogy még elég csomagtér maradjon. További jó tulajdonsága, hogy a praktikus fedél folyékony kristályos kialakítása révén zárt állapotban is képes beengedni a napfényt. Az OFC-1 17 colos kerekeken gördül, melyekre csupán 165 mm-es gumikat húztak, a lengéscsillapítók keménysége pedig elektronikusan változtatható.

Az OFC-1 motorházteteje alatt egy 63 lóerős, 103 Nm-es nyomatékú háromhengeres turbómotor dolgozik, melyhez fokozatmentes váltó kapcsolódik. A CVT erőátvitel hét előre beprogramozott áttétellel rendelkezik, a fokozatokat a kormány mögötti fülekkel kapcsolhatja a vezető. Az OFC-1 átlagfogyasztása mindössze 4,6 liter, de szén-dioxid-kibocsátása is csupán 101 g/km.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]