Beszámoló a Nyirádi Rallycross Eb-futamról

Vágólapra másolva!
Kétség nem fér hozzá, hogy az év egyik legkiemelkedőbb magyarországi autós eseményét rendezték meg június első hétvégéjén. Huszonegyezer lóerő, forró hangulat és egy fantasztikus verseny fogadta az érdeklődőket.
Vágólapra másolva!

A majd nyolcvan nevezőből néhány csapat már a csütörtöki napon megérkezett az általuk kedvencnek titulált pályára. Egy könnyed délutáni program keretén belül a rendezők jóvoltából néhány szerencsés embernek lehetősége nyílt kipróbálni a hatszáz lóerős autócsodákat - mindezt természetesen a pilóták mellett, versenytempóban... Köztük volt a közkedvelt humorista, Dolák-Saly Róbert, aki bátran vállalta a rá háruló feladatot, és felhőtlen hangulatot teremtett a kötetlen program során.

A pénteki naptól azonban mindenki számára kezdetét vette a komoly munka. A kötelező adminisztrációt letudva másnap már a megújult ringben vívtak vérre menő csatákat a versenyzők. Részükről a Joker-kört övezte a legnagyobb várakozás. Európa-szerte néhány pályán már kiépítették az eredeti nyomvonaltól eltérő úgynevezett Joker-kört. 2007-től A Nyirád Motorsport Centrum is végrehajtotta ezt a változtatást a még nagyobb látványosság érdekében. Ahogy a nevében is szerepel, ez az extra kör igazi ütőkártyaként szolgálhat a versenyzők kezében. A futamok során mindenkinek teljesítenie kell - de fontos, hogy kizárólag egyetlenegyszer. A benne rejlő taktikai lehetőségeket kihasználva szinte elkerülhetetlenek a látványos ütközések és a test test elleni csata.

Az izgalmakban bővelkedő hétvégén Lars Larsson borzolta talán leginkább a kedélyeket: a tavalyi Európa-bajnok komoly balesetet szenvedett az időmérő edzésen, és agyrázkódással kórházba szállították. Vasárnap visszatért ugyan a depóba, a további eseményeket azonban a pálya széléről volt kénytelen végignézni. "A következő versenyen mindenképpen rajthoz állok, már most is jól érzem magam!" - erősködött a svéd.

Forrás: [origo]

A Larssont nélkülöző mezőny számára vasárnap délután jött el a fő attrakció, az igazi megmérettetés. Az időmérőn és előfutamok során végig domináló Michael Jernberg a döntőkre is megőrizte kirobbanó formáját. Franciaországi győzelme után Nyirádon ismételni tudott a piros Ford Focusszal, ezzel átvette a vezetést a Divízió 1-es kategória összetettbeli pontversenyében.

"Rendkívül jól eltaláltuk az autó beállítását, tökéletesen működött. Minél gyorsabb egy pálya, annál jobban fekszik a kocsinak, ami nagyban hozzájárult a teljesítményemhez. Fantasztikus verseny volt, a Joker-kör pedig egyszerűen lenyűgöző. Mind a bejárata, mind a kijárata jól kialakított, és tényleg nagyon élvezetessé teszi a versenyzést." - mondta a bajnokság éllovasa.

Forrás: [origo]

A Divízió 1A-ban Olivier Bossard diadalmaskodott, Divízió 2-ben pedig a kategória egyeduralkodójának számító Roman Castoral vihette haza az aranyszínű babérkoszorút.

Sajnos magyarjaink nem tudták hozni a tőlük elvárt eredményeket. A királykategóriában Harsányi Zoltán szerepelt a legjobban, a 13. helyen végzett, Kotán Péter nem jutott fel a döntőkbe. A Divízió 1A legjobb magyarja Gorácz Béla a 16. helyezésével, a Divízió 2 legjobb magyarja pedig Kékesi Attila lett a 12. helyével.

Forrás: [origo]