Benik már várja a murvás futamokat

Vágólapra másolva!
Benik Balázs a hétvégén megnyerte a Miskolc-ralit, így minden esélye megvan arra, hogy megvédje banjoki címét. A kétszeres bajnok ennek ellenére még nem bocsátkozik jóslásokba, de szívesen menne megint a világbajnokságon. 
Vágólapra másolva!

Benik Balázs 2003 után tavaly is megnyerte az első osztályú ralibajnokságot. A ralival mindössze 8 éve foglalkozó pilóta az elmúlt hétvégén megnyerte a Miskolc-ralit, amivel át is vette a vezetést a ponttáblázat élén. A kétszeres bajnokot rovatunk kérdezte ki a miskolci verseny után.

[origo]: Az első versenyen taktikus kocsizással begyűjtöttétek a másodiknak járó pontokat...
Benik Balázs: Így van, de ne felejtsük el, hogy az első szakaszon behibáztunk, ami alapban húsz másodperc hátrányt hozott, s ez olyan távolság volt Turi Tomiékkal szemben, ami nehezen lett volna ledolgozható. Talán csak akkor, ha hibáznak, de ez nem történt meg.
Ha kockáztatunk sem tudtuk volna őket beérni, esetleg eldobjuk a vasat és oda a második helyért járó pont...

[origo]: Most Miskolcon nem kellett taktikázni, szép autózással sikerült rajt-cél győzelmet szereznetek, hiszen az első gyorstól végig elöl mentetek...
B.B.: A szombati első szakasztól kezdve vezettük a versenyt, ami azt bizonyította, hogy jól sikerült az autó felkészítése, beállítása és mi is jól dolgoztuk fel a pályákat a tréningen.
Tamáséknak (Turi) volt egy kis büntetésük is, innentől kezdve már "csak" az volt a dolgunk Varga Pisti navigátorommal, hogy megtartsuk az előnyünket.
Ez nem jelenti azt, hogy lassan mentünk, hiszen komolyakat kellett autózni, az ellenfelek is erősen hajtottak a másodpercekért.
A második nap volt a középső difink elromlott és nem volt lehetőségünk kicserélni, így kellett végigautóznunk a vasárnapot. Csak arra volt elég, hogy be tudjuk osztani az előnyt és azon izgultunk, hogy a váltó kibírja, így is a verseny végére szinte eldobós lett...

Forrás: DuEn

[origo]: Meséld el, kérlek, utcai autós, hogy tudja elképzelni azt, amikor nem működik a középső differenciálmű? Milyen vezetni így a versenyautót?
B.B.: Az első és hátsó kerekekre jutó erőt osztja el ez a szerkezet. Ez gyakorlatilag megbolondult.
Nem megfelelőek voltak a hajtáserők szűk kanyarokban, a kigyorsításoknál, nem működött a kézifék. Az ízig-vérig versenyautós fíling megszűnt, csúszkált az autó mindenfelé. Nem is volt cél, hogy abszolút időket menjünk, próbáltunk a lehető leggyorsabban autózni így, ahogy lehetett.

[origo]: Vezetitek két verseny után a bajnokságot. Az, hogy nincs Janika és talán egy kicsit kevesebb az ütősebb kocsi az ellenfeleknél, könnyebbé teszi a 2007-es bajnoki évadot?
B.B.: Azért ez nem így van. Már kérdezték többen, hogy idén kétversenyzős lesz-e a bajnokság, de ez azért messze nincs így, hiszen új versenyautók érkeztek, volt akinek még nem sikerült célba érni rendesen. Hogy hogyan alakul majd a bajnokság, azt nehéz megjósolni még két verseny után. Nagyon várom már a murvás versenyeket, én nagyon szeretek murván menni és a Ford is jobban viselkedik ezen a talajon, szerintem.
Azt jósolom, hogy nem csak a Tamással fogok küzdeni, hiszen itt van Spici, Herczig Norbi, Turán Frici és mindannyiuk alatt jó kocsi van, ügyes pilóták, azt hiszem nagy lesz a harc a pontokért. Bárki oda tud állni egy-egy verseny céldobogójának a legtetejére...

Forrás: DuEn