Szép, mint egy veterán - Oldtimer Expo a Vasúttörténeti Parkban

Vágólapra másolva!
A hétvégén veteránjárművek kiállítása és árverése zajlott a Vasúttörténeti Parkban. A beharangozó több mint száz oldtimer bemutatásáról szólt, de a látogatók modellautókat, rekorder rendszám-gyűjteményt és jármű-aukciót is láthattak. Természetesen mi is körülnéztünk.
Vágólapra másolva!

A veterán járművek között kerékpárt is találhatott az ember, bár én elsősorban nem ezek miatt mentem oda. A gyönyörű vonalú karosszériák, kupés ívek, csillogó kerekek, irdatlan motorháztetők és az alattuk pőrén megmutatkozó műszaki tartalmak számomra izgalmasabbak, így a képek nagy része az ilyesfajta szépséget illusztrálja. A restauráló cégek, veterán klubok és elkötelezett magánemberek által felvonultatott autók közül sorolok néhányat, a teljesség igénye nélkül válogatva: Aston Martin V8, Ferrari 365 GTB Daytona, Ford Mustang, Jaguar E-Type, Jensen Interceptor, Matra-k, Mercedes-Benz 230 SL, 190 SL, Lamborghini Espada, Opel GT... Az egyik leghangulatosabb példány egy Alfa Romeo 6C 2500 SS Corsa volt, de hasonlóan gyönyörű darabként a Garda-tavi motorost, az Arcangeli Super Jolly-t is említhetem, amely famegmunkálásból adhatna példát az autóipar kárpitosainak.

A kiállítási csarnok előtt is álltak szemrevaló autók, de ezek - úgymond - külsősként egy másik rendezvényre hívták fel a nagyérdemű figyelmét. A legendás amerikai autók mellett szorgoskodók éppen az első hazai Elvis-imitátor verseny transzparensét húzták a magasba. A kifejező arcszőrzetű srác, mint megtudtam, nem indul, ő a szervező - milyen barkójuk lesz akkor a versenyzőknek?

A benti kavalkád meglehetősen sokszínű. Csodaszép állapotú Fiat 850 Sport mögött nem sokkal raliautók álltak, egy Skoda S 110 L Rallye és egy Renault 8 Gordini. Méltóképpen folytatódott a szekció, mert jött a 365 GTB Daytona, ilyennel nyert a Ferrari '68-ban 24 órás versenyt. A 365 GTB tizenkéthengerese összesen négy vezérműtengelyes, hat Weber-karburátorral. A 4390 köbcentis, 358 lóerős motorral 5,7 másodperces százra gyorsulást és 13,7-es 400 méteres sprintet abszolvált a GTB.

Forrás: [origo]Következőként a Ferrarinál három évtizeddel idősebb Alfa Romeo 6C 2500 ámított el darázsderekával és hangsúlyos domborulataival, művészi hátsó traktusával. A Mercedes-Benz SL-jei, a 230 Pagoda és a 190 nem egyedül reprezentálták a márkát, de motorháztető-domborításuk önálló bemutatóval is felért. Egy másik német csoda, a '65-ös Porsche 911-es szó szerint zöld béka, de a szebbik fajtából, ráadásul a kiállított darab nem restaurált, hanem eredeti állapotú autó.

A Mustangokat a kinti piros után benn egy fekete Coupe és egy Bullitt-színű Fastback képviselte, ez utóbbit egy Ferrari 330 GT és egy Jensen Interceptor fogta "ezüstszürke ollóba". A Jensen mellett a brit különítményt erősítették többek között: ( a gyönyörű) Aston Martin V8, Austin Healey 3000, Jaguar XJS V12 Coupe, Jaguar E-Type, Triumph TR4. A francia Matra-kat és a szép Citroën DS-t sikerült hátulról lekapni. A végére pedig két gyönyörű vonalú kis ékszer maradt: a Volkswagen Karmann-Ghia és az Opel GT. Ez utóbbi tulajával több dologban egyetértettünk. Egyrészt abban, hogy a GT hátsó sárvédőjét mindketten nagyra tartjuk, másrészt abban, hogy a viszonylag ritka zöld színt preferáljuk a sokkal több piros és sárga példánnyal szemben. Egyébként a lakatoláson és fényezésen kívül az összes belső és külső munka a tulajdonost dicséri. Azt viszont nem árulom el, inkább tessék kitalálni, hogy kupákat a GT, vagy a mellette jól megférő Trabant 601 RS versenyautó nyerte...

Varga András

Forrás: [origo]