Megreformálná a közlekedést a Nissan

Vágólapra másolva!
A Nissan tavaly október óta dolgozik az Intelligent Transportation System (ITS) nevű rendszerén, amely lehetővé tenné az autók és a közlekedési lámpák közti folyamatos kommunikációt, drasztikusan csökkentve ezzel, többek közt például a kereszteződésekben történő balesetek és a dugók számát.
Vágólapra másolva!

2006 októberében kezdte meg a munkálatokat a Nissan kanagavai fejlesztési központjában intelligens közlekedési rendszerén, mely a tesztelés második fázisában tart. Az ITS lényege, hogy a járművek folyamatosan jeleket küldenének az előttük lévő közlekedési lámpáknak, melyek - némi gyorselemzés után - aszerint váltanának színt, hogy legjobban óvják az úton átkelő gyalogosokat és minimálisra csökkentsék a közlekedési dugók kialakulását.

A Nissan kanagavai tesztpályája folyamatosan nő és fejlődik, jelenleg már egy több kilométer hosszú kereszteződésekkel és gyalogosátkelőkkel átszőtt úton tökéletesítik a rendszerüket, amelynek egyik fontos tulajdonsága, hogy a gyalogosokat részesíti előnyben. A Nissan szerint ez a gyakorlatban úgy valósulna meg, hogy a gyalogosátkelő mindaddig zöld maradna, amíg egy autó megfelelő sebességre lassítana előtte. Ezzel nem csak megállítaná a száguldozókat, de a közlekedési feltételeket betartók is gyorsabban kapnának zöldet.

Az ITS a közelgő piros lámpák esetén sem lassító és azokat figyelmen kívül hagyó vezetők autóit is korrigálná, először csak egy műszerfali riasztással, de esetlegesen a jármű sebességének befolyásolásával is. Emellett a rendszer több közlekedési lámpa összehangolásával minimálisra csökentené a dugókat. Az ITS mindezek mellett érzékelné a járművek kanyarodási szándékát is és aszerint mutatnának zöldet vagy pirosat a környező lámpák, hogy mi a folyamatos haladást és kevés fogyasztást biztosító, legmegfelelőbb megoldás.

A 2006-ban indult fejlesztés, a Nissan Green Program 2010 része, célja az autók szén-dioxid kibocsátásnak csökkentése mellett az alacsonyabb emissziós mutatók eléréséhez szükséges közlekedési feltételek megteremtése is.

Mivel a rendszer a konstans információcserén alapul, könnyen elképzelhető, hogy bevezetése esetén minden egyes autó állandó megfigyelés alá kerülne. Ha ugyanis a járműveket már az utakon mindenhol megtalálható közlekedési lámpák is képesek lennének beazonosítani és a rájuk vonatkozó információkat egy nagy adatbázisban tárolni, akár későbbi büntetéskiszabás céljából, akkor a szabálytalanul közlekedőknek már semmilyen menekvés nem lenne a törvény elől.