Ebből az ázsiai-csendes-óceáni térségre 25,77 millió jut, a növekmény jó része, 1,3 millió is itt koncentrálódik. Az Európai Unióban 18,07 millió lesz a kibocsátás, mindössze 200 ezerrel több mint 2006-ban. Az Egyesült Államokban ezzel szemben várhatóan csökkenés lesz 46 ezerrel 15,19 millióra, elsősorban a három nagy, a Ford, a General Motors és a Chrysler gyáraiban zajló átalakítások miatt. Mindamellett az ágazatnak globálisan az idén is meg kell küzdenie a fölös kapacitásokkal: a kihasználtság idén 79 százalékra mérséklődik a tavalyi 79,5 százalékról.
A leggyorsabban Kínában bővül a gyártás, a második helyen Szlovákia áll, majd India, Japán és Oroszország következik. A világ 12 vezető autógyára fogja adni a gyártás 91 százalékát: az első helyen a Toyota áll, 230 ezerrel 9,85 millióra bővít az idén, s tovább növeli előnyét a második helyezett GM-mel szemben, amelynél 10 ezerrel 9,12 millióra csökken a gyártás.