Ötös alá - Opel Astra OPC

Vágólapra másolva!
Baromi ütős, kívül-belül dögös, utcai demonstrációra kiváló. Kipróbáltuk a legerősebb Opel Astrát, tetszett is, meg nem is. Egy videó erejéig az ősével versenyző kolléga véleményét is kikértük.
Vágólapra másolva!

Mese nincs, el kell fogadnunk: gyár és termék kontra marketing van, no meg a piaci igényeknek megfelelés hülye csapdája. Mert kell az erő, a sportosság, kell a versenyfíling utcára, ugyanakkor a büdös életbe' nem adható el egy kocsi sem akkor, ha a mindennapokban használhatatlan, ha győz a teljesítmény a kényelem rovására, ha tényleg olyan masina gördülne le a futószalagról, amely karnyújtásnyira hozná az óra és a pályatársak elleni izzadságos harcot. Kivéve egy-két olyan exkluzív márkát, "aki" bármit megtehet.

Az Opel nem ilyen. Az Opel tömegtermel, jól is csinálja. Ezzel együtt van pár rétegmodellje, mindig is volt, de most aztán igazán belehúzott a sportos különítmény. Astrából, Vectrából, Merivából és Zafirából is van OPC, sőt, az új Corsából is lesz. És az Opel Performance Centerben a drága mérnökemberek naphosszat azon tanakodnak, mivel, miként paprikázhatják fel a családi járgányokat úgy, hogy azok azért anyunak, gyermeknek, bárkinek kezesek, kezelhetőek maradjanak.

Meg ilyen-olyan szabályokat is be kell tartani (károsanyag- és zajemisszió). Ezért hát alapból kultúrált, civilizált, inkább trendi sportkocsik születnek - főszereplőnk, az Opel Astra OPC abszolút az. A panaszkodó tesztelő hát hiányolja a sperrt, karcsú neki a hanghatás, és azt sem bírja nem megemlíteni, hogy az irdatlan kerekek a magyarféle utakon nem feltétlen istenesek.

De mivel részrehajló sem akar lenni az ember, sietve hozzáteszi, hogy nincs ez másképp például a nemrég agyonajnározott Ford Focus ST-vel sem. Ám a kékoválos hangban fényévnyire van az OPC-től. A MINI Cooper S JCW meg önzáró diffit és különlegesen hátborzongató akusztikai orgazmust is kínál a tehetősen sportbarát autóbuzinak. Jaj, de a franc sem akarja bántani ezt a derék OPC-t, csak egyrészt csúnyán el vagyunk kapatva, aztán meg újfent emlékeztessük magunkat arra, hogy rendben, ímhol vannak ezek a hot hatchek viszonylag elérhető áron, de még vastagon rájuk kell költeni, ha.

A viszonylag elérhető ár az Opel Astra OPC esetében 8,3 millió forintot jelent. Ami 1,3 millióval több az ST-nél. A JCW még drágább (illően fölszerelve). A Volkswagen Golf GTI 7,3 milliótól várja gazdáit, a sokkal izmosabb, már összkerekes R32 viszont 11,7, rengeteg. De nézzünk inkább egy táblázatot, az áttekinthetőbb, beszédesebb. Érdekességképp belevettük a meccsbe a Skoda Octavia RS-t, aztán igazi prémiumokat, meg ralidonorokat is, haha. Három japán nemsoká érkezik: a Honda Civic Type-R, a Mazda3 MPS, a hatos kisöccse, egyszer majd a Toyota Corolla TS is. Várjuk őket is sok szeretettel. Egy Lancia Delta Integralét meg mennyire üdvözölnénk... Az Alfa Romeo 147-esből sincs már sajnos GTA.

Forrás: [origo]

képgaléria > videó

A táblázatban a személygépjárművek neve után balról jobbra sorrendben a motor fajtájára, a lökettérfogatra, a teljesítményre, a nyomatékra, a végsebességre, a gyorsulásra, végül az árra utalnók a lehető legegyszerűbben, tán mindenki számára világosan.

Opel Astra GTC Turbo SportS42,02002622347,86,3
Opel Astra OPCS42,02403202446,48,3
Ford Focus STS52,52253202416,87
VW Golf GTIS42,02002802336,97,3
VW Golf R32V63,22503202506,511,7
Audi A3 3.2 FSIV63,2250320250?12,3
BMW 130iS63,02653152506,110,3
Mercedes-Benz C350 SportcoupéV63,52723502506,211,7
Seat Leon 2.0 TFSIS42,01852702217,85,9
Skoda Octavia RSS42,02002802407,36,7
MINI Cooper S JCWS41,62102452306,67,5
Renault Mégane RSS42,02253002366,56,9
Mazda6 MPSS42,32603802406,69,4
Subaru Impreza WRX STiB42,52803922555,410,5
Mitsubishi Lancer Evo IXS42,02803552505,711

A törés az Octavia RS után azért lett, hogy érzékeltessük a német fölényt. És egy Audi, egy BMW meg egy Merci azért ugye egészen más tészta, ahogy a WRX, az Evo, az MPS is. És felszereltségről, kivitelekről most nincs szó, ezek csak mutatók. Hogy melyik turbós, melyik nem? Na ja, a hathengeresek nem azok, a többi az. Kivéve a JCW-t, ő kompresszoros. A számok alapján az OPC mindenesetre rendben van. Öccsénél, a háromajtós, nagyturbós Astránál (mert van ötajtós és visszafogottabb, 170 lovas is) kettő millió forinttal kerül többe, de a másfél másodperces gyorsulási különbségen túl is vannak jelentős eltérések, lássuk.

Forrás: [origo]

hosszú (4290 mm), lapos (1420), széles (1794)

Agresszívabb megjelenés. Szériában 18, a tesztautón 19 collos alukerekek (és überperes gumik). Az ültetett sportfutóművel, a kemény rugózással együtt rossz úton nem jó, parkolásnál, padkázásnál nem filléres mulatság. Látványilag csillagos ötös. Az egyedi lökhárítókkal, ködlámpával, köténnyel, szárnnyal, trapezoid kipufogóvéggel, a kék féknyergekkel. Arden-kék, Star-ezüst, Zafír-fekete vagy Magma-vörös festéssel. Diszkrét OPC-jelzéssel. Bent már gazdagabb az OPC-dizájnosztás (kormány, váltó, küszöb, szőnyeg, műszerfal). És betyárosan tartó Recaro-sportüléseink vannak, kékes, már-már vicces számlapok, fémpedálok, háromküllős, négy irányban állítható bőrös sportvolán.