Már jövőre bemutatkozik a Peugeot 308

A Peugeot eredetileg 2008-ban tervezte leleplezni a 307-es utódját, a 308-ast, ám a modell népszerűségének csökkenése miatt egy évvel előbbre hozza a bemutatót.

A Peugeot 2001-ben mutatta be a hamar bestsellerré lett 307-est, amely 2004-ben a kategória legkeresettebb modellje lett Európában. A típusból ez idáig közel két és fél millió darabot gyártottak, népszerűsége viszont tavaly csökkenni kezdett. Ezen igazából a kisebb ráncfelvarrás sem segített, Németországban például 25 százalékkal kevesebbet adtak el belőle 2005-ben, mint egy évvel korábban.


Persze a visszaesés nem minden piacon volt jelentős, ám ettől függetlenül a francia gyár úgy döntött, hogy 2008 helyett már jövőre, a Frankfurti Autószalonon leleplezi az utód 308-ast. Először ferdehátú kivitelben, a három- és ötajtós változatok a mostaninál jobban különböznek majd egymástól.

Az autó hossza négy centivel 4,25 méterre nő, a magasságból ugyanakkor faragnak kicsit, afféle kupéjelleget hangsúlyozandó. A tengelytáv várhatóan nő egy picit, a 308-as eleve egy teljesen új, variálható platformra épül majd.


A VW Cross-Golfjához hasonlóan a Peugeot nagyobb hasmagasságú, SUV-szerű verzió piacra dobását is tervezi, de összkerékhajtás nélkül. (Ennek oka, hogy nem akar házon belüli konkurenciát teremteni a 2007-ben érkező, a Citroënnel közös fejlesztésű 4x4-es, az új Mitsubishi Outlander alapjaira épülő kompakt offroadernek.) A 308-asból 2008-ban érkezhet a kombi és a kupé-kabrió kivitel, s szó van egy mini egyterűről (3008) is. A Peugeot minden változathoz opcionális panoráma-szélvédőt kínál majd.


Motorból rendelhető lesz 170 lóerős, 2,2 literes turbódízel, s persze bemutatkozik a BMW-vel közösen kifejlesztett, 1,6 literes benzines generáció 75-170 lóerővel (utóbbi feltöltővel). Ha minden igaz, készül sportos RC-széria is, 210 lóerővel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK