Szó szerint sláger a Mercedes

Vágólapra másolva!
Egy amerikai marketingcég azt vizsgálta, hogy a 2005-ös slágerekben mely márkák szerepelnek a leggyakrabban. Tavaly a Mercedes végzett az élen, letaszítva a 2004-es győztes Cadillac márkanevet.
Vágólapra másolva!

Egy San Franciscó-i marketingcég minden évben összegyűjti azokat a márkaneveket és termékeket, amelyek szerepelnek a Billboard Top 20-as listában szereplő számok szövegében. A kutatás eredménye szerint 2005-ben a slágerek 35 százalékában említettek valamilyen márkanevet, szemben a tavalyelőtti 40 százalékkal. A leggyakrabban megénekelt márka a Mercedes volt (100), messze megelőzve a másodiknak (63) befutó Nike-t és a harmadik Cadillac autómárkát, amelyet 62-szer említettek az előadók.

Az első tíz helyet az autógyárak uralják, a már említett sportszergyár mellett azonban egy konyak és egy fegyvermárka is be tudott futni a Louis Vuitton nevével fémjelzett luxustermékekkel karöltve. A legnagyobb növekedést egyébként a 13. helyen szereplő Beretta fegyvergyár érte el 2004-hez képest, amely 24 utalást jelent.

Az első 10 márkanév, illetve termék:

1. Mercedes-Benz
2. Nike
3. Cadillac
4. Bentley
5. Rolls-Royce
6. Hennessy
7. Chevrolet
8. Louis Vuitton/Cristal
10. AK-47