Új Kia Magentis hatmilliótól

Vágólapra másolva!
Csütörtökön bemutatkozott a sajtónak a ráncfelvarrt Kia Magentis, amely hazánkban három motorváltozatban lesz kapható. Alapár ezer forint híján hatmillió, bevezető akció keretében most kétszázezerrel kevesebbért gurítható haza.
Vágólapra másolva!

Itt van, lehullt hát végre a lepel az új Kia Magentisről, a koreaiak középkategóriás büszkeségéről, amelytől nagy-nagy sikert vár a gyár az európai, és persze a magyar piacon is. Mielőtt az ünnepélyes bemutató megtörtént volna, röviden megismerhettük a Kia következő évekre vonatkozó terveit, szaladjunk át gyorsan az elhangzottakon.

Négy év alatt 13 modell bevezetését tervezi a hárombetűs márka, a legfontosabb újdonság a Genfi Autószalonon bemutatott, a C szegmensbe érkező, egyelőre Cee'd tanulmánynéven futó Cerato-utód. Az autóról annyit tudtunk meg, hogy a szériaváltozat csak nagyon apró részletekben különbözik majd a koncepciótól, s hogy idén decembertől már gyártják is a Kia új, zsolnai üzemében.

Még ebben az esztendőben esedékes két ráncfelvarrás, az Opirus és a Sorento esik át arcplasztikán, de 2006 lesz az az év, amelyben a Kia "világbajnok árakkal" próbálkozik. Ennek apropója a németországi focivébé, amelynek egyik főszponzora a koreai márka (legalábbis ezt mondták, a hivatalos partnerek között viszont csak a konszerntárs Hyundai-t találtuk meg, érdekes), lesz hát sok-sok limitált szériás modell vb-logóval, és kedvező árakkal. A tavaly kis visszaesést produkáló hazai autópiacon a Kia 22 százalékos növekedést ért el, az új és különkiadásos modellek segítségével az idei cél is legalább ekkora előrelépés.

Na de ami a fő attrakciót, vagyis a Magentist illeti, megtudtuk, hogy az új változatot már az európai ízlésnek megfelelően tervezték, szemben a most futó generáció inkább Amerikának bejövős irányvonalával. A prezentáció alapján árilag minden fontosabb konkurense alatt maradó autóban mellesleg mindenből van egy pici, jobbról Lexus, balról akármi, mindenki mást mondott, hogy szerinte mire hasonlít.

Akármire is, az biztos, hogy a végeredmény nem csúnya, ráadásul ez a legeslegelső Kia, amely gyári beépített (CD-s) audiórendszerrel készül. A tengelytáv 20 millimétert nőtt, amely kedvezően hatott a belső helykínálatra, s az új modellben több hely jut a fejeknek is, hála a "felfelé korrigált" tetővonalnak. Kilenc külső és két belső (fekete/szürke) szín választható, kárpitból van szövet és bőr is.









kd

Frankfurtban mutatkozik be az új Kia Magentis/auto/ujdonsag/20050810frankfurtban.html