Palik nyerte a Duna Autó Kupát

Vágólapra másolva!
Hétvégén a tereprali-ob második futamát rendezték, győzött a Palik, Darázsi kettős a másik RTL-es és nissanos Dakar-páros, a Kis, Czeglédi duó előtt.
Vágólapra másolva!

I. Duna Autó Rt. Kupa
2006. március 25-26.
Budapest-Kocs

Első nap

Az I. Duna Autó Rt. Kupa szombati napján délelőtt 11 órakor rajtolt a mezőny a III. kerületből, és először Csobánka felé vette az irányt. Utána következett Piliscséven két kör, majd irány Zsámbék, és végül a cél: Kocs község. Ez a négy szelektív önmagában nem sok, ráadásul mindössze 186 kilométer, de akadt izgalom bőven!

Gál Baba csupán 1 kilométert tudott a versenyen autózni, mivel rögtön a rajt után felrobbant a motorja, és hosszú füstöt kiadva magából hozta a nézők tudomására, hogy nem tudja folytatni a futamot. Hasonló történt Kristóf Marcival, ő négy kilométert haladt a szelektíven, amikor valószínűleg egy visszaváltás miatt robbant fel a motor, poroltóval kellett eloltani a tüzet. Benyó Mikinek sikerült ugyan legalább egy szelektívet teljesítenie, amikor szétment a kuplungja, de úgy gondolták, hogy nem tudják megjavítani a nap végéig, így inkább feladta a versenyt. A kiesők között találjuk még Varga Imrét, aki egy meredek emelkedőn nem tudott felhajtani, sokáig feltartotta a mögötte haladókat, végül kiállt a versenyből.

Forrás: Duen

tereprallye.hu > 85 fotó DuEn oldalán

Nos, a 16 magyar profi induló közül 13 maradt versenyben. A mezőnyt meglepő módon Szalay Balázs zárja, aki 3 és fél óra büntetést kapott, mivel 7 GPS pontot hagyott ki. Balázsék hatalmasat kóvályogtak az erdőben, de nem ők egyedül. A csobánkai gyorson alig akadt olyan páros, amelyik nem ment néhol rossz irányba. Liszi Laci is azon a szelektíven tévedett el komolyabban, de az ő 9. helyében inkább a motor a hibás. Forrt a vize is, de a nap végi szervizelésnél állítólag sikerült a motor hibáját kijavítani. Lukács Andris, az előző verseny második helyezettje most csupán a 12. pozíciót foglalja el. Először a difi tört el, és onnantól végig első hajtás nélkül mentek, de olajat is kellett cserélni, és ők is beragadtak Varga mögött. Csapattársa, Sarrang Balázs ismét peches volt, az elején még nem ment túl jól, a végére kezdett jól teljesíteni. Örült a 8. helyének Zelkó Zoli, mivel most minden jól működött az autóban! "Végre élvezem a versenyzést!" - nyilatkozta Zelkó, aki ezúttal végre szeretne befejezni egy versenyt. Csasztvan Balázs viszont azt mesélte, hogy meglepően rosszul megy a Mitsubishije, 110 km/h-nál többet nem bírt vele haladni, és a lassúságuk mellett ráadásul még el is tévedtek.

Előtte egy olyan hármas boly következett, akik jókat szoktak egymással csatázni! Ács Laci, aki 1 perccel volt Horváth Béla mögött, aki csupán 16 másodperccel maradt le Murczin Zsolttól. És mivel Murczin ekkor dobogós helyen állt, várhatóan a folytatásban nem hagyja magát! Ács Laci néhány napja még nagyon beteg volt, de láthatóan sokat gyógyult a volán mögött! Bár az is igaz, hogy pénteken lázasan feküdt, szombaton pedig versenylázban ég, de talán van különbség a kettő között!

Akik igazán kiélezetten fognak holnap versenyezni, az egyértelműen az RTL Motosrport Klub két versenyzője, Kis Sanyi és Palik Laci. Egyiknek sincs gondja a autóval, pedig Paliké bejáratós, hiszen új motor van benne! Ők viszont nem tévedtek el egyszer sem, és Laci azt nyilatkozta, életében most először élvezte a csobánkai pályát! Sanyi annak ellenére, hogy a darabokból összerakott Dakaros versenyautójával jött a futamra, amelyet nagyon félt, nem úgy néz ki, mint aki nem hajt annyira! Mindenesetre sok izgalom maradt holnapra is, akármi történhet!

A Challenge Kupában Bakonyi Csaba áll az élen megelőzve Apáthy Zolit és Gábor Attilát. Az első terep-rallye versenyén induló Tornóczky Anita remekül ment egész nap, navigátora, Greff Róbert szerint nagyon ügyes, és gyorsan belejött a terepen való vezetésbe. Anita a negyedik helyen áll három perccel lemaradva Gábor Attilától és négy perccel áll Lőrincz Norbert előtt. Sólyom Olivér ezúttal nem a mély sár miatt nem tudott olyan jól haladni.

Második nap

A Duna Autó Rt. második napja Kocs-ból indult reggel 9 órakor. A mezőny gyakorlatilag ugyanazt a négy szelektívet teljesítette, amit szombaton, csak visszafelé. Egy rövid Kocs környékén, egy Zsámbéktól Piliscsabáig, egy a piliscsévi cross-pályán és a végére a "közkedvelt" csobánkai pálya.

A szoros állás miatt izgalmas napnak ígérkezett a vasárnap, és a versenyzők nem okoztak csalódást. Az élen álló Palik László és Kis Sándor folyamatosan néhány másodperces eltéréssel teljesítette a szelektíveket, mígnem Czeglédi Peti egy 20 méterre következő jelet véletlenül 200 méterre mondott be. A visszafordulás után éppen akkor találták meg a helyes utat, amikor Palik elszáguldott előttük, és innentől kezdve valószínűvé vált, hogy megfordult a sorrend. Az csak a legvégén derült ki, hogy Palik pontosan annyival előzte meg csapattársát, amennyivel le volt mögötte maradva a nap elején. Az RTL Motorsport Klub egyébként tarolt a versenyen, ugyanis nem csak az első kettő, de a harmadik helyen is az egyesület párosa végzett: Ács Laci az ötödik helyről felhozta a Nissant a dobogóra.

A Murczin-Tóth kettős az elején kicsit visszafogott tempóban haladt, Zsolti azt mondta, nem igazán ébredt fel az első két gyorsaságin, de aztán összeszedték magukat, és nagyjából behozták a hátrányukat, a negyedik helyen végeztek. Mögöttük az a Horváth Béla lett az ötödik, aki a nap végi parc fermébe szinte teljes gázzal tudott csak beállni, mert a Zay utca sarkánál, tehát a verseny utolsó 200 méterénél leszakadt a kardántengelye! Piliscséven úgy beesett egy árokba, hogy csak 10 perces kényszerpihenő után tudta őt kihúzni Kéry Szilveszter. Megtehette volna, hogy otthagyja Gombit elsüllyedve, hiszen mögötte haladt a hatodik helyen, és közel 5 perccel volt csak lemaradva csapattársa mögött, így tettéért fair-play díjat kapott! Zelkó Zoltán nagyon örült a célban, mint elmondta most már éppen ideje, hogy valami babér teremjen neki, hiszen tavaly három versenyen tudott csak rajthoz állni, és azokon sem sok sikerrel. Az új navigátor, Drávai Péter segítségével a hetedik helyen végzett, és az autóval sem volt semmi gond egész hétvégén.

Nem volt viszont ilyen boldog Liszi László, aki ezúttal is a nyolcadik helyen végzett, sovány vigasz számára a kategória harmadik helye. Mint mondta, a motort sikerült ugyan megjavítani, de ez így már nem volt az igazi, gyakorlatilag tét nélkül versenyzett. Liszit korábbi autójában Sarrang Balázs követi, aki csupán nem volt szerencsés a futamon. Varga Imre tartotta fel őt annyira még a szombati napon, hogy sok hátrányt összeszedett, és nem tudta ledolgozni. Pedig egyébként minden jól működött az autójában. "Ez jó volt, végre sikerült célba érni!" - mondta a parc fermé bejáratánál.

Szalay Balázs csak azért nem az utolsó helyen végzett, mert Csasztvan Balázs forfaitolni kényszerült egy elszakadt ékszíj miatt, és az időbüntetések után ő került a sor végére. A mai napot a Lukács-Ferke páros már nem tudta befejezni, így ők feladták a versenyt.

A Challenge Kupában Bakonyi Csaba megtartotta első helyét és megnyerte a futamot, ahogyan a Morvai Zoli-Apáthy Zoli a második, és a Gábor Attila-Bacsa István páros a harmadik pozícióját őrizve értek el helyezést. Lőrincz Norbert lett a második; Sólyom Olivér forfaitolni kényszerült, mert annyira elsüllyedt egy vízmosásban; Tornóczky Anita pedig elfoglaltsága miatt ma már nem versenyzett.

Nyilatkozatok

Palik László: "Egyszerűen minden simán ment a hétvégén! Sanyival jót versenyeztünk, ami igazán élvezetessé tette a versenyt! Az utolsó szelektív célja előtt egy kilométerrel leszakadt a kartervédőnk, de ez sem jelentett szerencsére annyi hátrányt, hogy elveszítsük az első helyünket! Jó verseny volt, ha tehetem, mindig indulni fogok a magyar futamokon!"

Kis Sándor: "Nagy küzdelem volt, de miután eltévedtünk, már nem hajtottam annyira. Tudtam, hogy elveszett az első hely, és féltettem az autót. Ráadásul a vége előtt 3 kilométerrel kaptunk egy defektet, amivel kijöttünk a gyorsról. De nem baj, jobb egy biztos második hely, mint egy bizonytalan első! Ilyen a tereprali!"

Ács László: "Azt nem mondom, hogy teljesen meggyógyultam, de az adrenalin feldobott! Ma két gyorson is második legjobb időt mentünk, és a kategória-győzelem is megvan, úgyhogy összességében jó eredményt értünk el!"

Végeredmény

1. Palik-Darázsi
2. Kis-Czeglédi + 00:00:18
3. Ács-Bagics + 00:05:43
4. Murczin-Tóth D. + 00:09:50
5. Horváth-Tóth Gy. + 00:18:07
6. Kéry-Szegedi + 00:23:35
7. Zelkó-Drávai + 00:43:03
8. Liszi-Fenesi + 00:58:19
9. Sarrang-Stark + 01:22:39
10. Szalay-Bunkóczi + 03:32:29
11. Csasztvan-Zlatzky + 04:30:27

A következő verseny május 5-7. között kerül megrendezésre, pénteken még Dunakeszin folyik a verseny, de szombaton már Kaposvár a cél! A duplaszorzós és nemzetközi futamra motorok és quadok is nevezhetnek!