Hóban, koszban - Toyota Hilux menetpróba II.

Vágólapra másolva!
Külföldön, főleg aszfalton már nyúztuk az új Toyota Hiluxot, a hazai premieren viszont kőkemény terepen kellett bizonyítania. Alapár 4,333 millió forint.
Vágólapra másolva!

Alig több mint két hónapja írtunk az új Toyota Hiluxról. Akkor csak kicsit mentünk terepre vele, főleg közúton hajtottuk, a pénteki magyar premieren viszont szügyig gázoltunk vele a sárban. Mielőtt az izzasztó félórácskáról, gyorsan a kötelezőt: itthon a pickupok eladása darabszámban stagnál, részesedésük viszont csökkent, idén a piac mindössze egy százalékát adja a szegmens. Ezen az egy százalékon a Toyota, a Nissan, a Mitsubishi, a Mazda és a Ford osztozik ismert modelljeivel, felépítésileg 7,4 százalék volt szimpla, 3,2 százalék extra, míg 89,4 százalék dupla kabinos. Az összkerékhajtás egyeduralkodik, de néhányan keresik a hagyományos, hátsó kerekes modelleket is. Az új Hiluxból ilyen is, olyan is kapható.

A Hilux elsősorban munkaeszköz, szabadidőautó-funkciója csak másodlagos. Persze ettől még nem puritán a külseje-belseje, de érezhető, hogy inkább arra szánták, elhordja a munkásbrigádokat ide-oda. Amerikában imádják (nemcsak a melósok), de sokfelé sikeres, immár a hatodik generációnál, s 12 millió eladott darabnál tart a modell, ezzel a Corolla mögött második a márkarangsorban. És az új azért már nagyon személyautós, a dupla kabinos simán elmegy családi járgánynak.








kd